עמיחי שיקלי מגלה: זה המסר מהשואה שאמרתי לחיילים שלי בסיירת גולני

מכל האפשרויות לנאומים חוצבי להבות ומלאי מוטיבציה, בחר הקצין הצעיר עמיחי שיקלי להעביר בין חייליו הטירונים את תמונתו של הילד היהודי שמרים את ידיו בגטו וורשה ואמר: "התפקיד שלנו הוא לוודא שתמונה כזו לא תשוב לעולם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 13:52 כז בניסן התשפב

עמיחי שיקלי מגלה: זה המסר מהשואה שאמרתי לחיילים שלי בסיירת גולני
עמיחי שיקלי, "תמונה כזו לא תשוב לעולם", צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי נמצא בתקופה האחרונה בראש הכותרת, אחרי שהוכרז כ"פורש" ממפלגת ימינה. היום (ה') בוחר שיקלי לחרוג משטף האירועים הפוליטיים ולהתייחס ליום השואה והגבורה שמצויין היום ברחבי ישראל במגוון אירועים.

"אוגוסט 2003, קיבלתי את התפקיד שעליו חלמתי - מפקד צוות טירונים בסיירת גולני", חוזר שיקלי כמעט שני עשורים אחורה: "חודשים חשבתי מה אומר לחיילים בשיחת הפתיחה ולבסוף החלטתי שלא לומר דבר, במקום זאת בחרתי להעביר בין החיילים את תמונת הילד היהודי שמרים את ידיו בגטו וורשה. אמרתי להם תעבירו את התמונה ביניכם ותקדישו לה מחשבה. בסיום הסבב אמרתי לחיילים לנו כצבא יש תפקיד אחד לוודא שתמונה כזו לא תשוב לעולם. וברגעים הקשים שיבואו והם יבואו, תזכרו את הילד הזה".

חבר הכנסת שהשתחרר לאחר תפקיד מפקד פלגה באגוז הוסיף: "היה זה המכתב של סגן עופר פניגר הי"ד, שנטע בי את ההרגשה הזו. עופר היה קצין בסיירת הצנחנים במילואים ומחנך בן קיבוץ גבעת החיים שנפל בקרב העז בגבעת התחמושת. שנים ספורות לפני נפילתו הוא כתב לחברתו מכתב שניסח בחדות את הלקח החשוב ביותר של השואה עבור עמנו", כתב שיקלי וצירף המכתב.