משפט זדורוב | הפרקליטות דוחה את טענות השופט

אב בית הדין במשפטו החוזר של החשוד ברצח הנערה תאיר ראדה דרש מהפרקליטות שיפסלו את המשפט או יספקו "הצהרת אמון", ובתגובה דחתה המדינה את הטענות: "אמירות כגון דא אינן יכולות להיוותר עלומות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/22 13:45 כז בניסן התשפב

משפט זדורוב | הפרקליטות דוחה את טענות השופט
רומן זדורוב, צילום: David Cohen/Flash90

פרשת תאיר ראדה: פרקליטות המדינה הגישה היום (ה') בקשה לבית המשפט המחוזי בנצרת לעצור את המשפט החוזר של החשוד ברצח הנערה תאיר ראדה, רומן זדורוב, זאת על רקע דרישתו של אב בית הדין, השופט אשר קולה, אשר סיפק אתמול התבטאות מטרידה כשאמר כי מופעלים עליו לחצים כבדים וביקש מהפרקליטות, "או שתביעו בי אמון או שתבקשו לפסול אותי". 

במכתב שהוגש לבית המשפט נכתב כי הפרקליטות, "מבקשת לדחות מכל וכל את טענותיו הקשות של כבוד אב בית הדין, המצטרפות לאמירות אחרות של כבוד אב בית הדין כלפי נציגי המאשימה במהלך ניהול התיק". עוד ציינו כי הליך של מתן "הודעת אמון בשופט" אינו מוכר, אין לו יסוד בדין או בכל מקור סמכות אחר. על טענותיו בדבר לחצים כבדים שהופעלו עליו, ביקשה הפרקליטות "מכבוד אב בית הדין שיפרש ויפרט את דבריו בהקשר זה, שכן אמירות כגון דא אינן יכולות להיוותר עלומות". 

השופט אשר קולה

השופט אשר קולה צילום: David Cohen/Flash90

"נעשו כאן באופן שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת"

דבריו של השופט הגיעו ברקע ויכוח שפרץ באולם הדיונים במהלך אחת העדויות מטעם ההגנה. הוויכוח עסק בחקירת העד בידי התביעה, כאשר העד התבקש להתייחס לשאלה בנוגע למעיל אותו לבשה ראדה בשעת הירצחה. התביעה הבהירה כי זירת רצח היא תחום מומחיותו ולכן קו החקירה תקין. באולם פרץ ויכוח, אשר במהלכו אמר השופט קולה לתביעה כי היא טוענת נגדו שהוא מוטה, אז דרש כי אם בתביעה סבורים שעליו לפסול את עצמו שיעשו כך כדי שידע כיצד להתמודד.