השופט במשפט תאיר ראדה: מופעלים עלי לחצים כבדים מכל מיני גורמים

אשר קולה, השופט במשפט החוזר שנערך לרומן זדורוב, חשף לקראת סוף הדיונים כי הוא עומד בפני לחצים, ולא רק מהתקשורת, "גם מגורמים שאתם לא מכירים" | בסוף הדיון פנה השופט לנציגי הפרקליטות, ודרש: "או שתביעו בי אמון או שתבקשו לפסול אותי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/04/22 18:06 כו בניסן התשפב

השופט במשפט תאיר ראדה: מופעלים עלי לחצים כבדים מכל מיני גורמים
השופט אשר קולה, צילום: David Cohen/Flash90

בסוף הדיון שהתקיים אתמול (ג'), פנה אשר קולה, שופט בית המשפט המחוזי בנצרת ואב בית הדין במשפטו החוזר של רומן זדורוב הנאשם ברצח תאיר רדה - לנציגי הפרקליטות, ודרש: "או שתביעו בי אמון או שתבקשו לפסול אותי". בעקבות דבריו החריפים, נציגי התביעה יציגו את תשובתם, שתהיה אחת משתי האפשרויות: בקשת פסילתו או המשך דיון כרגיל. 

בחדשות 12 פורסם היום כי גורם בפרקליטות אמר שהם עדיין לומדים את משמעות ההתבטאות של השופט קולה. "סביר להניח שמחר בדיון הפרקליטות תחזיר את הכדור לשופט עצמו. הם לא יביעו בו אמון מלא וגם לא ידרשו ממנו לפסול את עצמו. הם מגלגלים את ההחלטה לידיים של השופט".

קולה, שכאמור דיבר על אפשרות שיפסול עצמו מהמכס השיפוט, אמר אתמול: "היה לי פסח שחור. היו עלי לחצים, לא רק מהתקשורת גם מגורמים שאתם לא מכירים. הייתי קרוב לפסול את עצמי, לא עשיתי את זה רק בגלל אם המנוחה", אמר קולה לקראת סוף יום הדיונים אתמול.

"נעשו כאן באופן שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת"

דבריו של השופט הגיעו ברקע ויכוח שפרץ באולם הדיונים במהלך אחת העדויות מטעם ההגנה. הוויכוח עסק בחקירת העד בידי התביעה, כאשר העד התבקש להתייחס לשאלה בנוגע למעיל אותו לבשה ראדה בשעת הירצחה. התביעה הבהירה כי זירת רצח היא תחום מומחיותו ולכן קו החקירה תקין. באולם פרץ ויכוח, אשר במהלכו אמר השופט קולה לתביעה כי היא טוענת נגדו שהוא מוטה, אז דרש כי אם בתביעה סבורים שעליו לפסול את עצמו שיעשו כך כדי שידע כיצד להתמודד.

על פי הפרסום בוואלה, השופט קולה האשים את התביעה והוסיף כי הוא "לא יכול לדון בתיק הזה בנפש חפצה כשהתביעה עושה מה שהיא עושה. היא מטילה בי דופי, ויש קמפיין אישי נגדי שיש עליו טביעות אצבעות. ככל שהבעת אי האמון תימשך, אני אצטרך לשקול את צעדיי, על כל המשתמע מכך".

"אני אומר את הדברים בלב כבד מאוד", הוסיף קולה בכאב, "חבריי יודעים שיש לי לב קשה מאוד בתיק הזה. מה שמטריד אותי בתיק הזה, זה יותר אילנה ראדה. לכן כמו שאמרתי, יש עוד דברים, שלא את כולם אני רוצה לחשוף עכשיו, מי שצריך לדעת יודע, שנעשו כאן באופן שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת".