הרב שרלו על תוצאות הבחירות בהונגריה וצרפת: "גדול עלינו לסובב את הספינה"

הנביאים הזהירו אותנו מהתעלמות מתהליכים המתחוללים סביב לנו. ניתוח תוצאות הבחירות בצרפת ובהונגריה, ובמקומות נוספים, מלמד על הלך רוח משמעותי המתחולל במקום בו לפני כמה עשרות שנים פעלו כדי לאבד את שם ישראל בעולם

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/04/22 16:38 כה בניסן התשפב

הרב שרלו על תוצאות הבחירות בהונגריה וצרפת: "גדול עלינו לסובב את הספינה"
הרב יובל שרלו. , צילום: ללא קרדיט

"אֵין עוֹד נָבִיא וְלֹא אִתָּנוּ יוֹדֵעַ עַד מָה" (תהילים עד, ט) 

נוח לנו להתעסק בנושאים הקרובים הנוגעים לחיינו באופן ישיר. לא זו בלבד, אלא שעליהם אנחנו יכולים להשפיע, ואילו ניתוח מהלכים כלל עולמיים עלול ליצור תחושה מוטעית של עשייה, בעוד שלמעשה מדובר בדיבורים בלבד. ברם, הנביאים הזהירו אותנו מהתעלמות מתהליכים המתחוללים סביב לנו (לדוגמה: כינון ממלכת אשור והפלישה האפשרית). אחד הדימויים לכך, בנביא הושע, הוא אופה הנרדם ליד תנור, ובבקר מוצא את הפת שרופה לחלוטין.

ויקטור אורבן. נבחר שוב בהונגריה צילום: shutterstock

ניתוח תוצאות הבחירות בצרפת ובהונגריה, ובמקומות נוספים, מלמד על הלך רוח משמעותי המתחולל במקום בו לפני כמה עשרות שנים פעלו כדי לאבד את שם ישראל בעולם. אלו תנועות עולמיות, שיש בהן שיבה מחזון מוטעה של אוניברסליזם המנסה לבטל את משקל הלאומיות, אך הליכה לקצה ההפוך של שנאת זרים ומדיניות בינלאומית החוברת לכוחות רשע רבים.

זה גדול עלינו מכדי לסובב את הספינה, אבל יש הרבה שחובה לעשות, למן העמקת הברית עם ידידינו, ועד לביצור וחיזוק עצמנו, תוך לימוד ממה צריך להיזהר שלא יתרחש אצלנו. אין נביא בתוכנו שיפענח את המהלכים הגדולים. אין לנו אלא לתת את דעתנו לכך כדי שלא נתעורר בהפתעה.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות וואטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק