הריקול בשטראוס: אכלתם שוקולד נגוע? אלו התסמינים של חיידק הסלמונלה

בעקבות שורת ההחזרות של מוצרי חברת שטראוס, משרד הבריאות מבקש להבהיר את הסיכונים הבריאותיים בחיידק הסלמונלה: ממה צריך להיזהר, מהם התסמינים ומתי צריך לפנות לרופא? | כל הפרטים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/04/22 10:05 כה בניסן התשפב

הריקול בשטראוס: אכלתם שוקולד נגוע? אלו התסמינים של חיידק הסלמונלה
בית חולים, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לאחר ריקול הענק בחברת שטראוס, במשרד הבריאות מבקשים להבהיר את הסיכונים הבריאותיים בחיידק הסלמונלה וממה כדאי להיזהר. על פי משרד הבריאות, חיידק הסלמונלה גורם לרוב תסמינים קלים וחולפים וברוב המקרים לאחר מספר ימים יש החלמה מלאה. נדרשת תשומת לב מיוחדת באוכלוסיות מדוכאות חיסון וקשישים.

עוד נמסר כי במידה ובאוכלוסייה בריאה נעשה שימוש במוצר וקיימת עדות לתופעות משמעותיות של מערכת העיכול- שלשולים דמיים או שלשולים המלווים בחום, יש לפנות לרופא לצורך בדיקה. בחולים מדוכאי חיסון וקשישים יש להיבדק גם במידה ומופיעות תופעות קלות יותר.

"מתכוונים לטפל בכל תלונה לגופה"

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, התראיין היום (ג') והתנצל בפניי הצרכנים. "מבין את הכעס והאכזבה בקרב הצרכנים, כל מי שרכש מוצרים שלנו יכול להתקשר ולקבל פיצוי", אמר דרור בראיון לגל"צ. "לא נחזור לייצר שוקולד עד שנהיה בטוחים ב-100% שהבנו את מקור הבעיה וטיפלנו בה. אנחנו מתכוונים לטפל בכל תלונה לגופה ולהתייחס לכך ברצינות. אין ספק שזה אירוע מכונן ונצטרך ללמוד ממנו הרבה", אמר המנכ"ל.

כזכור, אמש נמסר על ריקול בשוקולדים, במעדנים, ובהמשך היום נוספו גם גלידות. משטראוס נמסר אמש (ב') עם הודעות הריקול: "החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו כלל. שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה".