דיווחים: טוויטר שוקלת לסרב להצעה של אילון מאסק

הרשת החברתית שוקלת מחדש את הצעתו הנדיבה של יו"ר טסלה וספייס איקס לרכישתה. "השקעתי בטוויטר משום שאני מאמין שיש לה את הפוטנציאל להיות פלטפורמה לחופש ביטוי מסביב לעולם", אמר מאסק

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 22:29 כג בניסן התשפב

דיווחים: טוויטר שוקלת לסרב להצעה של אילון מאסק
טוויטר, צילום: shutterstock

אילון מאסק הוכרז רק לאחרונה כאיש העשיר בעולם, ורכש לאחרונה 9.2 אחוזים ממניות טוויטר. לאחר שהבין כי שאיפותיו גדולות יותר, הודיע מאסק כי ברצונו לקנות את כל הרשת החברתית תמורת 54.2 דולר למניה, כשכל טוויטר יעלו לו 43.3 מיליארד דולר. לפי גורמים שונים, ראשי החברה הביעו את התנגדותם. אלא שהיום (א'), נטען כי טוויטר בוחנת מחדש את ההצעה שהגיש מנכ"ל טסלה לרכישתה.

מאסק גייס כמות כסף נכבדת המראה את רצינותו, ובכך גרם לחברה לדון שנית בהצעתו. על פי הדיווח, החברה שוקלת גם הצעות אחרות.

בין היתר מאסק חשף בשבוע שעבר כי השיג מימון של 46 מיליארד דולר לביצוע העסקה. במכתב ששלח ליו"ר טוויטר, ברט טיילור, חשף מאסק מה הוביל להצעת הרכישה: "השקעתי בטוויטר משום שאני מאמין שיש לה את הפוטנציאל להיות פלטפורמה לחופש ביטוי מסביב לעולם, ואני מאמין שחופש הביטוי הוא הכרח חברתי עבור דמוקרטיה מתפקדת. עם זאת, מאז שביצעתי את ההשקעה אני מבין שהחברה לא תצמח ולא תמלא את תפקידה החברתי בצורתה הקיימת. טוויטר צריכה להפוך להיות חברה פרטית".

"לפיכך אני מציע לרכוש 100% ממניות החברה עבור 54.2 דולר למניה במזומן", הפתיע מאסק, "54% יותר מאשר שוויה ביום שבו התחלתי להשקיע בה ו-38% יותר מאשר ביום שלפני שההכרזה שלי על ההשקעה נעשתה פומבית. ההצעה שלי היא הטובה ביותר והאחרונה ואם היא לא תתקבל אני אצטרך לשקול מחדש את היותי בעל מניות. לטוויטר יש פוטנציאל לא רגיל. אני אשחרר אותו", חתם מאסק.