המפכ"ל בהערכת מצב ברהט: "ירי לעבר בתי קפה והיכל תרבות הוא טרור"

לאחר אירועי ירי רבים בעיר רהט שבנגב, מפכ"ל המשטרה הגיע להערכת מצב ואמר: " לא נעבור לסדר היום מציאות שבה תושבים שמעוניינים לחיות בביטחון יחששו לצאת מבתיהם" | אם הילדה הפצועה אמרה: "היריות התחילו אתמול בערב, התקשרנו למשטרה - הם לא באו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 17:45 כג בניסן התשפב

המפכ"ל בהערכת מצב ברהט: "ירי לעבר בתי קפה והיכל תרבות הוא טרור"
המפכ"ל ה קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ירי לא נפסק ברהט: לאחר שנערה כבת 14 מהעיר רהט פונתה לקבלת טיפול רפואי במצב בינוני לאחר שנפצעה מירי, מספר שעות לאחר מכן עלו ברשתות החברתיות שני קטעי וידאו שממחישים את המצב הקשה בעיר הבדואית השוכנת 12 ק"מ צפונית לבאר שבע.

בשני מקרים שונים נראים רעולי פנים חמושים ברובים, כשהם יורים לעבר חנויות לאור יום ולעיני אזרחים בסביבתם. מהמשטרה נמסר: "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות ירי לעבר שני בתי עסק ברהט. אין דיווח על נפגעים. נפתחה חקירה". אתמול עלה תיעוד דומה שצולם גם הוא ברהט.

המפכ"ל ביקר בעיר ואמר: "משטרת ישראל רואה בירי לעבר בתי קפה והיכל תרבות כטרור, ולא משנה מה המניע לירי. לא נעבור לסדר היום מציאות שבה תושבים שמעוניינים לחיות בביטחון יחששו לצאת מבתיהם". המפכ"ל הזהיר כי "כל מי שיישא נשק לא חוקי ויסכן אזרחים תמימים - שידע שדמו בראשו".

כוחות משטרה שפעלו באזור עצרו 11 חשודים בחשד שהיו מעורבים בירי. בין היתר, נתפסו רובה מסוג M-16 שהוסלק לתוך ארגז חול בגן ילדים ואקדח. לדברי המשטרה היא תתגבר את הכוחות הפועלים בעיר רהט בשוטרים ובלוחמי מג"ב.

צפו בצילומי הירי מרהט, היום:

התיעוד מאתמול: 

אמה של בת ה-14 שנורתה, סיפרה בגל"צ: "היריות התחילו אתמול בערב, התקשרנו למשטרה - הם לא באו. הבת שלי אמרה פתאום 'אני לא יכולה לנשום', חשבתי שהיא מפחדת - אבל ראיתי שהיא מדממת. הסענו אותה לביה"ח ופגשנו את האמבולנס בדרך, היא עכשיו יצאה מניתוח והיא במצב יציב".

לאחר מכן התראיין בגל"צ גם ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, שקרא למשטרת ישראל לערוך חשבון נפש, "אם זה היה קורה ברעננה או באשקלון - כל המדינה הייתה מטפלת באירוע. אנחנו מלקקים את הפצעים, והשוטרים בכלל לא נמצאים ברחובות. הם מתבצרים בתחנת המשטרה".