שלושה מקרי ירי לאור יום בעיר רהט. המשטרה: "נפתחה חקירה" | צפו

רעולי פנים תועדו ברהט כשהם מבצעים ירי לעבר בתי עסק בעיר, זאת בשעה שסמוך להם חולפים אזרחים רבים | ראש הממשלה בנט אמר בדצמבר 2021: "דין באר שבע ורהט כדין תל אביב. מה שאסור לעשות במרכז הארץ - אסור לעשות גם כאן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/04/22 13:24 כג בניסן התשפב

שלושה מקרי ירי לאור יום בעיר רהט. המשטרה: "נפתחה חקירה" | צפו
אילוסטרציה, צילום: Flash90

במשטרת ישראל התקבל הבוקר (א') דיווח כי סמוך לשעה 05:00 נערה כבת 14 מהעיר רהט פונתה לקבלת טיפול רפואי במצב בינוני עם פצע חודר, דבר שהתברר בהמשך כפציעה מירי. מספר שעות לאחר מכן עלו ברשתות החברתיות שני קטעי וידאו שממחישים את המצב הקשה בעיר הבדואית השוכנת 12 ק"מ צפונית לבאר שבע.

בשני מקרים שונים נראים רעולי פנים חמושים ברובים, כשהם יורים לעבר חנויות לאור יום ולעיני אזרחים בסביבתם. מהמשטרה נמסר: "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות ירי לעבר שני בתי עסק ברהט. אין דיווח על נפגעים. נפתחה חקירה". אתמול עלה תיעוד דומה שצולם גם הוא ברהט.

צפו בצילומי הירי מרהט, היום:

התיעוד מאתמול: 

אמה של בת ה-14 שנורתה, סיפרה בגל"צ: "היריות התחילו אתמול בערב, התקשרנו למשטרה - הם לא באו. הבת שלי אמרה פתאום 'אני לא יכולה לנשום', חשבתי שהיא מפחדת - אבל ראיתי שהיא מדממת. הסענו אותה לביה"ח ופגשנו את האמבולנס בדרך, היא עכשיו יצאה מניתוח והיא במצב יציב".

לאחר מכן התראיין בגל"צ גם ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, שקרא למשטרת ישראל לערוך חשבון נפש, "אם זה היה קורה ברעננה או באשקלון - כל המדינה הייתה מטפלת באירוע. אנחנו מלקקים את הפצעים, והשוטרים בכלל לא נמצאים ברחובות. הם מתבצרים בתחנת המשטרה".

בנט: "דין באר שבע ורהט כדין תל אביב"

נזכיר כי ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים בתחילת חודש דצמבר האחרון, סיור בדרום הארץ כחלק מהמאבק בפשיעה ובאלימות הערבית באזור. בפגישתו עם ראשי הרשויות, הבהיר ראש הממשלה כי ממשלת ישראל בראשותו מחויבת לפתרון הבעיות בדרום, בעיקרן הטיפול בפשיעה ובחיזוק המשילות. בנט ביקש להעביר מסר לתושבי הדרום: "אנחנו כאן, אנחנו איתכם ולא נרפה".

במהלך הסיור הגיע לנקודת תצפית על העיר רהט, שם קיבל סקירה מבצעית, ולאחר מכן אמר: "מיום הקמת הממשלה, הגדרנו את האלימות המשתוללת בחברה הערבית כיעד לאומי. אלו לא רק מילים - מדובר בחיי אדם שנלקחים, ובביטחון האישי של תושבי הדרום שאבד. הקמנו אגף ייעודי במשטרה - את אגף סי"ף - תגברנו את הכוחות, הקצנו תקציב גבוה מאוד שלא היה הרבה שנים, גיבשנו תכנית לאומית יחד ואנחנו פועלים בשטח בשילוב זרועות. המשטרה ביצעה כמה מבצעים משמעותיים, ואנחנו עם הפנים קדימה".

עוד הוא אמר באותו סיור: "הפשיעה במגזר הערבי איננה בעיה של המגזר. היא הבעיה של כולנו. אחרי שנים ארוכות של הזנחה, בהן הפשיעה הגיעה למימדים בלתי נסבלים, קיבלנו החלטה – אנחנו עוברים מהגנה להתקפה. המסר שלנו לתושבי הדרום: אנחנו כאן, אנחנו איתכם, אנחנו לא נרפה. דין באר שבע ורהט כדין תל אביב. מה שאסור לעשות במרכז הארץ - אסור לעשות גם כאן".