מחלה מסתורית: 169 מקרים בעולם של דלקת כבד נגיפית בילדים - ילד אחד נפטר

ארגון הבריאות העולמי מעדכן כי הדלקת המסתורית התגלתה בקרב 169 ילדים ב-12 מדינות. 17 מהילדים נזקקו להשתלת כבד וילד אחד נפטר. התסמינים לדלקת שלא ידוע ממה נגרמת: כאבי בטן, שלשולים והקאות, ללא חום

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 08:24 כג בניסן התשפב

מחלה מסתורית: 169 מקרים בעולם של דלקת כבד נגיפית בילדים - ילד אחד נפטר
צילום: shutterstock

דלקת מסתורית. ארגון הבריאות העולמי עדכן בשעות האחרונות כי לפחות 169 מקרים של דלקת כבד חריפה בילדים בגילאי חודש עד 16 זוהו בהתפרצות שהתרחשה ב-11 מדינות, נתונים שנכונים ל-21 באפריל. לפחות ילד אחד מת ו-17 ילדים נזקקו להשתלת כבד. נמשכים הדיווחים על מקרי הדלקת שמקורה אינו ידוע. המדינות בהן דווח על מקרים של הדלקת: ישראל, בריטניה, ספרד, ארצות הברית, דנמרק, אירלנד, הולנד, איטליה, נורבגיה, צרפת, רומניה ובלגיה.

"עדיין לא ברור אם חלה עלייה במקרי הפטיטיס, או עלייה במודעות למקרי הפטיטיס המתרחשים בקצב הצפוי אך אינם מזוהים", אמרו בארגון הבריאות העולמי בהצהרה. "בעוד שאדנו-ווירוס הוא השערה אפשרית, החקירות נמשכות לאיתור הגורם הסיבתי".

עוד נמסר מארגון הבריאות כי התסמונת הקלינית שזוהתה היא "הפטיטיס חריף (דלקת כבד) עם אנזימי כבד מוגברים בצורה ניכרת". מקרים רבים דיווחו על תסמינים במערכת העיכול כגון כאבי בטן, שלשולים והקאות, ולרוב המקרים שדווחו לא היה חום. הנגיפים הנפוצים הגורמים לדלקת כבד נגיפית חריפה - כגון נגיפי הפטיטיס A, B, C, D ו-E - לא זוהו באף אחד מהמקרים הללו.

בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי על מקרים בעולם של דלקת כבד חדה ממקור לא ידוע, ובדיקת משרד הבריאות מול איגוד רופאי הילדים ואיגוד רופאי מחלות זיהומיות בילדים, יצאה הנחיה רשמית ביום שלישי בשבוע שעבר מטעם המשרד למנהלי קופות החולים ובתי החולים לדווח על כל מקרה.

בעקבות הבקשה, הובאו לידיעת משרד הבריאות 12 מקרים של ילדים שאושפזו בחודשים האחרונים בשני בתי חולים, שערי צדק ושניידר, וייתכן ומתאימים להגדרת המקרה.