מקרים של דלקת כבד חדה בילדים התגלו בעולם - במשרד הבריאות שללו התפשטות לישראל

עשרות מקרים של התופעה המסתורית התגלו בבריטניה, ספרד וארצות הברית, ועדיין לא יודעים לומר מה גרם לכך. במשרד הבריאות ערכו בדיקה והבהירו כי לא התקבלו דיווחים על מקרים דומים בישראל אך הפיצו מזכר לקופות החולים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/22 17:13 יח בניסן התשפב

מקרים של דלקת כבד חדה בילדים התגלו בעולם - במשרד הבריאות שללו התפשטות לישראל
ניצן הורוביץ, המשרד שולט באירוע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי על מקרים בעולם של דלקת כבד חדה ממקור לא ידוע שפורסמה לפני כ-10 ימים, ערך משרד הבריאות בדיקה מקיפה מול איגוד רופאי הילדים ואיגוד רופאי זיהומיות ילדים והודיעה היום (ג') באופן רשמי כי לא התגלו מקרים כאלה בישראל. בהתאם יצאה הנחיה רשמית מטעם המשרד למנהלי קופות החולים ובתי החולים לדווח על כל מקרה. 

מאז תחילת 2022, דווח בבריטניה על מעל ל-70 מקרים של דלקת כבד חדה בילדים עד גיל 16 שנים עם אטיולוגיה לא ידועה. המקרים מתחלקים לאנגליה עם 49, סקוטלנד עם 13 והיתר באירלנד וויילס. מקרים דומים נמצאים בחקירה בספרד וארצות הברית.

הודעת משרד הבריאות על גילוי דלקת כבד חדה בילדים

הודעת משרד הבריאות על גילוי דלקת כבד חדה בילדים צילום: משרד הבריאות

רוב המקרים היו בקרב גילאי שנתיים עד 5, כאשר הביטוי הקליני של המקרים כולל צהבת, תסמינים הכוללים הקאה והפרעה בתפקודי כבד. לחלקם הייתה אי ספיקת כבד ואף נזקקו להשתלת כבד. לא דווח עד כה על מקרי פטירה. במשרד הבריאות מציינים כי אצל המקרים הסרולוגיה לצהבת נגיפית חדה הייתה שלילית. סיבת התחלואה לא ידועה, אך נבחנות האפשרויות של אדנווירוס, תסמונת פוסט קוביד, בפרט זן - BA-2, נגיף לא מוכר וסיבות אפשריות נוספות.