הליכוד לניר אורבך: נגמרו התירוצים

על רקע פגישתו של שר הביטחון גנץ עם ח"כ סילמן, בליכוד יצאו בקריאה לח"כ אורבך במטרה להפעיל לחץ נוסף: "הגיע הזמן שתעשה מעשה ותציל את ההתיישבות ואת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/22 16:04 כ בניסן התשפב

הליכוד לניר אורבך: נגמרו התירוצים
אורבך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בליכוד ממשיכים להפעיל לחץ על ח"כ ניר אורבך במטרה כי יפרוש מהקואלציה. בעקבות הפרסום כי שר הביטחון אמר לח"כ עידית סילמן כי הישוב חומש יפונה ואביתר לא תקום בקרוב, פרסמו בליכוד קריאה לח"כ אורבך: "ניר אורבך - נגמרו התירוצים. הפרסומים האחרונים מוכיחים שבנט עסוק אך ורק בהישרדותו הפוליטית ולכן הוא מרצה את רע״מ ויאיר גולן על חשבון ההתיישבות. מתברר שבנט מתכוון לפנות את חומש ולא לבנות את אביתר. הגיע הזמן שתעשה מעשה ותציל את ההתיישבות ואת ישראל מהממשלה החלשה והמסוכנת הזו שרק פוגעת בהתיישבות ובערכים היהודיים המשותפים לכולנו"

הבוקר פורסם כי בשיחה שערך שר הביטחון עם ח"כ סילימן ביום חמישי, עלו 3 נושאים שעלולים לפגוע בימינה.  הסוגיה הראשונה שהעלייה המחודשת לאביתר תיקח עוד זמן רב. גנץ הסביר לסילמן שהחלטת היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט קבעה כי עם ההכרזה על אדמות היישוב כאדמות מדינה יינתנו 45 ימים נוספים להגשת עררים ורק בתום ההליך תתאפשר העלייה למקום. גנץ טען כי הוא רק מקיים את החלטת היועמ"ש לשעבר.

הסוגייה השנייה היא הכרזתו של גנץ לפיה חומש תפונה בקרוב באופן סופי. לטענת שר הביטחון, כלל חברי הממשלה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך כיוון שכך דורש החוק. השאלה היא לא שאלה של היתכנות אלא של זמן.

העניין השלישי דווקא נחשב לחיובי, כאשר גנץ הודיע לסילמן כי מועצת התכנון העליונה (מת"ע, י"א) תכונס בתקופה הקרובה, וייתכן שכבר בתחילת חודש מאי. יש לציין כי אי כינוס מת"ע "תקע" את הבנייה ביהודה ושומרון ולכן חבר הכנסת ניר אורבך מימינה קבע זאת כאחת מדרישותיו להישארות בקואליציה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן