"תחושה של דם": יעל שבח מזועזעת מהשחתת האנדרטה של רזיאל הי"ד

ערבים השחיתו במהלך הלילה את האנדרטה לזכרו של הרב רזיאל שבח הי"ד סמוך לחוות גלעד שבשומרון. ראש המועצה יוסי דגן: "זה לא עוד מעשה ונדליזם, אלא ניסיון לערער את תחושת הביטחון של ההתיישבות כולה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/22 11:34 כ בניסן התשפב

"תחושה של דם": יעל שבח מזועזעת מהשחתת האנדרטה של רזיאל הי"ד
מימין - סמח"ט שומרון, יוסי דגן ויעל שבח במקום האנדרטה, צילום: מועצה אזורית שומרון

ישראלים שנסעו הבוקר (ה') סמוך ליישוב חוות גלעד שבשומרון גילו כי במהלך הלילה הושחתה האנדרטה לזכרו של הרב רזיאל שבח הי"ד. עם יודע על השחתת האנדרטה הגיעו למקום ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יעל שבח אלמנתו של רזיאל וסגן מפקד חטיבת שומרון. 

בתגובה להשחתת האנדרטה, הגיעו למקום במהלך הבוקר שכניו לשעבר של רזיאל, תושבי הישוב חוות גלעד. התושבים חסמו את הכביש במחאה על וערכו תפילת שחרית במקום. במהלך החסימה הגיעו שני ערבים וניסו ליידות אבנים אל עבר המתפללים, אך לא נגרם נזק ברכוש ובנפש. אחד המחבלים נתפס במקום ואחרי השני מתנהל מצוד.

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל, הגיעה אף היא לאנדרטה ואמרה: "התעוררנו הבוקר וגילינו את האנדרטה מחוללת לחלוטין. מישהו ריסס עם צבע אדום שקשה להתעלם מהתחושה של הצבע המטפטף למטה ונותן תחושה של דם. תחושה שמציפה מחדש את כל אירועי העבר. עם כל זה, ועם כל הכאב, אנחנו זוכרים שאנחנו עדיין כאן ונמשיך להיות כאן ללא פחד. אנחנו נמשיך לשים להם את האצבע בעין הזאת, וננקה את האנדרטה ונשפר את המקום על אפם ועל חמתם של המחבלים".

"אנחנו רואים בחומרה את השחתת האנדרטה לזכרו של הרב שבח", אמר יוסי דגן עם הגעתו למקום. "מדובר בפשע מזעזע שהוא לא רק עוד מעשה ונדליזם, אלא מטרתו לערער את תחושת הביטחון של אזרחי השומרון והתיישבות כולה. אנו מצפים ממערכת הביטחון לטפל באירוע בחומרה רבה וביד קשה, על מנת למגר תופעות דומות, וכן לפעול להשבת השקט הביטחוני לאזור".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן