עשרות אלפים צועדים בשומרון נגד הממשלה: "תורידו את הידיים שלכם מחומש"

ההמונים צועדים בדרישה מהממשלה להסיר את המצור על חומש ולאשר את הישיבה. בצעדה משתתפים חברי כנסת ורבנים רבים: "הממשלה מזכירה את המנדט הבריטי - לכו הביתה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/22 16:48 יח בניסן התשפב

עשרות אלפים צועדים בשומרון נגד הממשלה: "תורידו את הידיים שלכם מחומש"
עתיה, אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד נואמת בתהלוכה, צילום: מועצה אזורית שומרון

יותר מ-20 אלף צועדים משתתפים כעת בצעדת חומש לכיוון היישוב, זאת אחרי ההסכמה שהושגה עם כוחות הביטחון כי יאבטחו את האירוע בו משתתפים ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, חברי כנסת מהליכוד והציונות הדתית והמשפחות השכולות הר-מלך, זולדן ודימנטמן הי"ד.

יוסי דגן קרא לממשלה להיענות לדרישת העם: "האלפים הרבים שבאים לכאן, הגיעו כדי להעביר מסר לממשלת ישראל - הורידו את ידיכם מחלוצי חומש. הציבור שהגיע לכאן בהמוניו מייצג את הרוב הגדול בעם ישראל, שהוא ציבור בריא, שמחובר לעם שלו, ויש לו כבוד לאומי וזקיפות קומה, והציבור הזה אומר לממשלה תורידו את הידיים שלכם מחומש, תפסיקו עם הפינויים והמחסומים ועם ישראל יתקן את הטעות של הגירוש ויחזיר את ההתיישבות לחומש שא-נור גנים וכדים. ממשלה שמפקירה גם בנגב וגם בחומש נחליף אותה בממשלה שעם ישראל ראוי לה - ממשלת ימין מלא", אמר דגן.

עתיה דימנטמן, רעייתו של יהודה הי"ד אמרה בצעדה: "יהודה בעלי נרצח כי אנחנו כובשים את ארץ ישראל. היום כולם עולים לפה ברגל, חופשי, אבל מחר בבוקר יהיה כאן שוב מחסום, ואם יהיה כאן שוב מחסום אז הממשלה הזאת אומרת שהארץ הזאת לא שייכת לנו. נפתלי בנט אומר, שהארץ הזו לא שייכת לנו, אלא שייכת למנסור עבאס ולא לעם ישראל. בפסח הזה צריך לבחור באיזה צד הוא נמצא, האם נמצא בצד של ארץ ישראל ושל עם ישראל או שאני חוזר למצרים, ההחלטה היא בידינו".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ שנכח בצעדה אמר: "אין לי ציפיות מהממשלה הזו שנכנעה לאסלאם. מי שמצר את צעדי הגיבורים מחומש אין לנו שיח איתם, אנחנו נחליף אותם במהרה.
הגעתי לכאן לקבל חיזוק ענק מהמוני עם ישראל שממשיכים את כל הציונות כולה. באנו לעמוד מאחורי המשפחות והבחורים, באנו להתחייב ליישב את ארץ ישראל בכל מרחביה, להמשיך את הציונות. עם ישראל חי וחזק וינצח".

חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: "הממשלה שמזכירה את ממשלת המנדט הבריטי, שאוסרת על יהודים להתפלל בהר הבית, ממשלה שלא רוצה לאשר צעדות של יהודים, בזמן שהחמאס והטרור מציפים את הר הבית. אנחנו כאן כדי לומר, נהיה בחומש, נהיה בירושלים ובכל מקום. הטרור לא ינצח אותנו. כמו חברת הכנסת עידית סילמן שעשתה את הצעד החשוב והאמיץ, ולומר לממשלה לכו הביתה. ארץ ישראל שלנו, חומש שלנו, הר הבית שלנו".