הרב שמואל אליהו: הגיע הזמן שהערבים יפנו את הר הבית

רבה של העיר צפת מתייחס למהומות בהר הבית ולכך שהערבים משחקים כדורגל בשטח המקום הקדוש: "בהמות גסות היו מרגישות את הקדושה של המקום הזה - הם לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/22 11:27 כ בניסן התשפב

הרב שמואל אליהו: הגיע הזמן שהערבים יפנו את הר הבית
הרב שמואל אליהו, תוקף את משחקי הכדור של הערבים בהר הבית, צילום: איגוד רבני הקהילות

ברקע המהומות וההתפרעויות של הערבים בהר הבית, הרב שמואל אליהו מזדעזע היום (ה') על ההתנהגות חסרת הקדושה של המוסלמים במקום, שבין היתר מתבטאת במשחקי כדורגל בשטח המקום הקדוש: "אני לא מכיר יהודי דתי או חילוני שישחק כדורגל בבית כנסת. הוא ירגיש בוודאי את קדושת המקום אפילו אם הוא רק קרוון ולא בירושלים או בארץ ישראל".

"כשאני רואה את מקום הקודש מרחוק כולי מלה התרגשות, התעלות, השתוקקות כמו כולנו", מסםר רבה של צפת ומוסיף כי, "יש כנראה אנשים שהם כמו חמורים לקדושה ולא מרגישים כלום. לפני כמה שנים הייתי בשבת במלון שבע הקשתות בהר הזיתים וראיתי מהחלון ערבים משחקים כדורגל בהר הבית. זה היה מזעזע. אחר כך שמחתי מאוד. אמרתי לעצמי, הם לא שייכים להר הזה לכן הם כל כך בזים לו. לא מבינים שהתפקיד שלו להביא לעולם שלום, ברכה, חכמה, שמחה, אמונה, חיים - ובעיקר לא מבינים שזה בית ה' ולא מגרש המשחקים שלהם".

הרב שמואל אליהו שקיים השבוע את תפילתו החגיגית בכותל הדרומי ממשיך ואומר: "השבוע כשראיתי את הערבים משחקים בתוך המסגד שלהם כדורגל, במקום שהוא מקום המקדש בעצמו, הזדעזעתי כפול ומכופל. אני מאמין שגם בהמות גסות היו מרגישות את הקדושה של המקום הזה. והם לא. כמה שזה מזעזע, כך זה מעודד ומשמח. 1,300 שנה המוסלמים נמצאים על הר הקודש ולא מצליחים להביא משם שום דבר טוב".

"שמענו את הצעקות שלהם. ראינו את האבנים שהם זורקים משם על מתפללים יהודים ששמחים שמחת חג. אינו את הזיקוקים שהם ירו עלינו בתוך תפילת ההלל והשמחה בכותל הדרומי. רק כעס ועצבנות. רק מלחמות ושפיכות דמים. רק מריבות וסכסוכים. אולי הגיע הזמן שתפנו את המקום הזה ותלכו למכה", סיכם הרב אליהו