בהגשת אמילי עמרוסי: הפרטים שאתם לא יודעים על חידון התנ"ך לנוער התפוצות

אל החידון בהנחיית אמילי עמרוסי, שייערך בתיאטרון ירושלים ביום חמישי ד' באייר, העפילו 12 נציגי קהילות יהודיות מרחבי העולם | לפני 7 שנים הוחל בנוהג על פיו בחידון התפוצות משתתפים רק אלו שלא עלו לחידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/22 08:16 כ בניסן התשפב

בהגשת אמילי עמרוסי: הפרטים שאתם לא יודעים על חידון התנ"ך לנוער התפוצות
אילוסטרציה, צילום: Shlomi Cohen/FLASH90

12 נציגי קהילות יהודיות מרחבי העולם העפילו לחידון התנ"ך לנוער התפוצות. החידון בהנחיית אמילי עמרוסי, ייערך בתיאטרון ירושלים ביום חמישי ד' באייר בשעה 14:30 ביום העצמאות ויועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של משרד החינוך. רוצים להגיע ולצפות בחידון שיעמוד בסימן "ממגיפה לאורה"? הכניסה חופשית.

האלופים שהעפילו הם: דבורה מלמד, ארגנטינה; יוסף גנדלין, גרמניה; לילה זילביגער, קנדה; יונתן ונדור, ברזיל; דניאל משולם, צרפת; נחמה אנגלמאייר, אוסטריה; לביאה בולל, אנגליה; ישראל קפלוביץ, ארצות הברית; בּנצע יבנייצ׳, הונגריה; יוני מוס, אוסטרליה; גבריאלה שוורץ, דרום אפריקה; אברהם כפיף, פנמה.

צילום: משרד החינוך

הפרטים שאתם לא יודעים על חידון התנ"ך לנוער התפוצות

נציגי הסוכנות היהודית במדינות השונות שולחים את נציגי המדינות השונות לחידון העולמי הנערך בירושלים. החל משנת ה'תש"ם, נערך בישראל חידון מיוחד שמשתתפים בו רק נציגי התפוצות ובו מוכתר חתן התנ"ך של התפוצות וסגניו. החידון נערך מספר ימים לפני החידון העולמי.

עד שנת תשע"ד, מחבר השאלות בחידון התפוצות היה יוסף שער, שחיבר גם את החידון העולמי בשנותיו הראשונות. מחבר השאלות הנוכחי של חידון התנ"ך לנערי התפוצות הוא שמואל עמרוסי, חתן התנ"ך הארצי למבוגרים בשנת תשע"ב.

בעבר, השתתפו בחידון התפוצות כל נציגי המדינות שאינם מישראל. לפני שבע שנים הוחל בנוהג על פיו בחידון התפוצות משתתפים רק אלו שלא עלו לחידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות, ובנוסף - מכל מדינה נבחר מתמודד אחד בלבד להשתתפות בחידון.