ללא אישור משטרתי: מצעד הדגלים יעבור בשער שכם

לקראת ערב מתוח בירושלים: מארגני צעדת הדגלים הודיעו כי הם יגיעו הערב לשער שכם ויצעדו עם דגלים ברובע המוסלמי ובמקומות נוספים סביב העיר העתיקה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/04/22 14:26 יט בניסן התשפב

ללא אישור משטרתי: מצעד הדגלים יעבור בשער שכם
מעבר צעדת ריקוד הדגלים דרך שער שכם, צילום: Hadas Parush/Flash90

מארגני צעדת הדגלים מחריפים את הטון ומודיעים כי יצעדו הערב דרך שער שכם, אחרי שההבנות עם המשטרה קרסו והמשא ומתן התפוצץ. מוקדם יותר המארגנים הציעו לצעוד דרך השער החדש, הרובע הנוצרי וירידה לכותל המערבי דרך רחוב דוד והשלשלת. אלא שגם הצעה זו נדחתה.

בעקבות קריסת המו"מ החליטו המארגנים להגיע הערב בשעה 17:00 לכיכר ספרא יחד עם מאות פעילים ונבחרי ציבור ולצעוד דרך שער שכם עם דגלי ישראל. "אין שום חוק שאוסר על אדם לצעוד עם דגל ישראל בבירת ישראל אנו מבקשים ממי שירושלים חשובה לו להגיע הערב לכיכר ספרא ולצעוד איתנו, אנא הביאו דגלי ישראל", מסרו המארגנים.

"לצערנו המשטרה נפלה לבור פוליטי ששר הבט"פ וראש הממשלה טמנו לה, במקום לעשות את עבודתה היא נתקלה בחומה פוליטית שמנעה מאתנו לעשות את כל מה שיהודי יכול וחייב לעשות - לצעוד עם דגל ישראל בעיר הבירה שלו, אנחנו לא יכולים לוותר על צעידת דגלים בעיר הבירה בגלל איומים וסחטנות של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית, הוסיפו. 

סגן השר לבט״פ לשעבר, ח״כ גדי יברקן הוסיף: ״לא מכיר עם שמבקש אישור להסתובב עם דגל ארצו ברחובות עיר בירתו. הרפיסות של השמאל מעודדת את הטרור להרים ראש כי ממשלת בנט-עבאס נכנעת לכל איום של הטרור הערבי. לו הייתי בארץ היית משתתף במצעד הדגלים בירושלים. מחזק את כל משתתפי הצעדה.