המשטרה מסרבת לאשר את מצעד הדגלים: "כמו מצעד גאווה בבני ברק"

מארגני צעדת הדגלים המתוכננת לצאת היום בשעה 17:00, אומרים כי "ממשלת בנט נכנעת לטרור ומפעילה לחץ על המשטרה למנוע את הצעדה" | לטענת המשטרה הצעדה אינה מאושרת מכיוון שמסלול חלופי נפסל על ידי המארגנים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/04/22 09:44 יט בניסן התשפב

המשטרה מסרבת לאשר את מצעד הדגלים: "כמו מצעד גאווה בבני ברק"
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתיחות הביטחונית בהר הבית ובירושלים בכלל, הובילה הבוקר (ד') את משטרת ישראל שלא לאשר את צעדת הדגלים המתוכננת לצאת בשעה 17:00 מכיכר ספרא.

במשטרה אמרו הבוקר כי שלשום הוגשה בקשה לקיום תהלוכה בירושלים כנדרש בחוק, בוצע שיח עם מארגני האירוע והיו ניסיונות לאפשר את התהלוכה במתווה מוסכם. "לאחר שיח שהתקיים, אתמול הסכימה המשטרה למסלול החלופי שהוצע על ידי המארגן ויאפשר את אבטחתה, אך כעבור זמן קצר הוא הודיע כי חוזר בו מהצעתו. בהתאם נבהיר שוב כי בשלב זה המשטרה לא מאשרת את קיום תהלוכת המחאה במתווה המבוקש".

ב"ישראל היום" פורסם כי גורם במשטרה אמר אתמול: "קיבלנו בקשה לקיים מצעד בהתראה קצרה, המארגן זומן בלילה לשיחה בניסיון להגיע למתווה ולמועד מוסכם כדי שניתן יהיה לשמור על הסדר ועל הביטחון. לצערנו, עוד לפני ההליך ולפני אישור כלשהו המארגנים יצאו בפרסום שזה מתקיים, וזה לא נכון. הצענו חלופות אבל הם לא רוצים להקשיב. זה סוג של דווקא, זה כמו שמישהו יתעקש לערוך מצעד גאווה בבני ברק".

מארגני הצעדה הגיבו להחלטת משטרת ישראל, ואמרו כי אין להם טענות למשטרה שבאה מתוך רצון טוב לאשר את הצעדה. מנגד, תקפו המארגנים את החלטת הממשלה: "לצערנו בעקבות האיומים של מנסור עבאס והתנועה האסלאמית, ממשלת בנט מפעילה לחצים אדירים על המשטרה לא לאשר את הצעדה בלב בירת ישראל במקום שבו כל יהודי צריך להרגיש בטוח. אנחנו לא נסכים ואף פעם לא הסכמנו למתווה כניעה שבעצם מכין את הקרקע לחלוקת ירושלים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן