אחרי האמירה הגזענית: שלמה גרוניך מפסיד

האמירה החריגה של היוצר והזמר שלמה גרוניך: "כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד" מתחילה לפגוע לו בכיס | הופעות של הזמר בוטלו והוא יפגע כלכלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 13:59 יט בניסן התשפב

אחרי האמירה הגזענית: שלמה גרוניך מפסיד
שלמה גרוניך, צילום: משה שי

בעקבות דבריו של שלמה גרוניך נגד הציבור המזרחי במהלך פסטיבל עין גב, "כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד", פנה מנכ"ל בצלמו שי גליק ליחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים לפתוח בחקירה פלילית  נגד שלמה גרוניך באשמת גזענות. 

בנוסף פנה גליק לפאב נוקטורינו בירושלים שעומד לקיים אירוע שלו בעוד חודש. בעקבות פניית מנכ"ל בצלמו בוטל האירוע. גם עיריית כפר יונה הודיעה הבוקר כי היא מבטל הופעה של גרוניך שהייתה צריכה להיערך בקרוב. מנכ"ל  בצלמו מסר: אין סובלנות לגזענות והסתה. כל אדם או מקום שיפעל בגזענות יטופל על ידינו במהירות ביעילות. גזענות הינה מחלה ממארת ונפעל נגדה בכל הכוח.

שלמה גרוניך חולה במחלה קשה

בנוסף, אחרי שצחק בבוטות על יוצאי עדות המזרח, במשפחתו של הזמר שוברים שתיקה ומנסים להספק הסברים באמצעות חשיפה כואבת. בני המשפחה של גרוניך סיפרו היום לחדשות 13 כי היוצר חלה בדמנציה, "בשנה האחרונה חלה התדרדרות במצבו, ובימים האחרונים הוא אובחן על ידי מומחים רפואיים בבית חולים".

"הוא אינו תמיד מודע לדברים שהוא אומר"

במשפחה הוסיפו: "יש לו ניתוקים שמאפיינים את המחלה, והוא אינו תמיד מודע לדברים שהוא אומר", הוסיפו בני משפחתו של המוזיקאי הוותיק, "אלה חלק ממאפייני המחלה. הוא מתנצל מכל הלב על האמירה אמש. אנו מבקשים להזכיר ששלמה שר כל חייו לכולם וקיים שיתופי פעולה רבים ובעת הזאת מבקשים להבין את הרגישות למצבו".