"אין כאן אפילו צ'חצ'ח אחד": שלמה גרוניך סיפק התבטאות גזענית וחטף

במהלך הופעתו בפסטיבל עין גב, ביקש המוזיקאי הוותיק להחמיא לקהל אך סיפק אמירה מכוערת: "כולם כאן אשכנזים ששרים יפה". לאחר שננזף על ידי המנחה, עלה והתנצל: "לא הייתי צריך להגיד את זה - נפלט לי" | גל"צ: "מדובר בדברים משסעים ומקוממים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/22 22:53 יח בניסן התשפב

"אין כאן אפילו צ'חצ'ח אחד": שלמה גרוניך סיפק התבטאות גזענית וחטף
שלמה גרוניך, אמירה גזענית, צילום: Tomer Neuberg / FLASH90

המוזיקאי הוותיק שלמה גרוניך, התארח הערב (ג') בפסטיבל עין גב ליד הכנרת. בהפוגה שבין השירים ביקש גרוניך להחמיא לקהל שהגיע ואמר: "אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד- כזה קהל אני רוצה". 

ההתבטאות של גרוניך עוררה סערה מיידית ברשתות החברתיות, כאשר זמן קצר לאחר מכן, מנחת הערב נסלי ברדה נזפה במוזיקאי: "הפנסים סינוורו אותך. כל עם ישראל כאן והשירים שייכים גם לגרוניך וגם לברדה ולכל אחד". לאחר מכן גרוניך חזר לבמה ואמר: "רוצה להתנצל בפני כולכם, לא הייתי צריך להגיד את זה - נפלט לי, סליחה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס לתקרית ואמר: "מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל".

גם הזמר אביב גפן הגיב לאירוע בעקיצה: 

מגלי צה"ל נמסר בתגובה לאמירה החמורה של גרוניך: "בפסטיבל עין גב שהוקדש לתוכנית ארבע אחרי הצהריים בגל"צ, נאמרו דברים חמורים על ידי שלמה גרוניך שאותם אנו מגנים מכל וכל. מדובר בדברים משסעים ומקוממים שאין להם מקום והם אינם משקפים את רוח גל"צ או את רוח התוכנית שמעלה על נס את היצירה העברית והישראלית לדורותיה".