בשורה קשה ההסבר של משפחת גרוניך לאמירה הגזענית של הזמר

אחרי שהסעיר את המדינה עם אמירה גזענית במהלך פסטיבל עין גב, משפחתו של הזמר שלמה גרוניך מנסים להסביר למה נאמרו הדברים וחושפים שהזמר מתמודד עם מחלה קשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 13:22 יט בניסן התשפב

ההסבר של משפחת גרוניך לאמירה הגזענית של הזמר
שלמה גרוניך, צילום: משה שי פלאש 90

מדינה שלמה סערה אמש בעקבות אמירתו המקוממת והגזענית של הזמר והיוצר שלמה גרוניך במהלך פסטיבל עין גב. אחרי שצחק בבוטות על יוצאי עדות המזרח, במשפחתו של הזמר שוברים שתיקה ומנסים להספק הסברים באמצעות חשיפה כואבת.

שלמה גרוניך חולה במחלה קשה

בני המשפחה של גרוניך סיפרו היום לחדשות 13 כי היוצר חלה בדמנציה, "בשנה האחרונה חלה התדרדרות במצבו, ובימים האחרונים הוא אובחן על ידי מומחים רפואיים בבית חולים".

"הוא אינו תמיד מודע לדברים שהוא אומר"

במשפחה הוסיפו: "יש לו ניתוקים שמאפיינים את המחלה, והוא אינו תמיד מודע לדברים שהוא אומר", הוסיפו בני משפחתו של המוזיקאי הוותיק, "אלה חלק ממאפייני המחלה. הוא מתנצל מכל הלב על האמירה אמש. אנו מבקשים להזכיר ששלמה שר כל חייו לכולם וקיים שיתופי פעולה רבים ובעת הזאת מבקשים להבין את הרגישות למצבו".

שלמה גרוניך: "כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד"

נזכיר כי אמש  בהפוגה שבין השירים בפסטיבל ביקש גרוניך להחמיא לקהל שהגיע ואמר: "אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד- כזה קהל אני רוצה". ההתבטאות של גרוניך עוררה סערה מיידית ברשתות החברתיות, כאשר זמן קצר לאחר מכן, מנחת הערב נסלי ברדה נזפה במוזיקאי: "הפנסים סינוורו אותך. כל עם ישראל כאן והשירים שייכים גם לגרוניך וגם לברדה ולכל אחד". לאחר מכן גרוניך חזר לבמה ואמר: "רוצה להתנצל בפני כולכם, לא הייתי צריך להגיד את זה - נפלט לי, סליחה".