כניעה לטרור כמסורת: הר הבית ייסגר ליהודים עד סוף הרמדאן

התפרעויות הערבים והלחץ של מדינות ערב עשו את שלהן וראש הממשלה החליט לסגור את הר הבית לכניסת יהודים, מוקדם מהרגיל והחל מיום שישי הקרוב ועד סוף החודש. סמוטריץ' תוקף: "בנט ושקד פוגעים במדינה ומסכנים אותה מדינית וביטחונית"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/22 22:30 יח בניסן התשפב

כניעה לטרור כמסורת: הר הבית ייסגר ליהודים עד סוף הרמדאן
הר הבית, היהודים יישארו בחוץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מהומות הערבים בעיר העתיקה בירושלים, והלחץ המדיני של מדינות ערביות רבות הובילו את ראש הממשלה נפתלי בנט לנהוג כפי שנהג קודמו, להיכנע לטרור ולהחליט הערב (ג') לסגור את הר הבית לכניסת יהודים כבר מיום שישי הקרוב ועד לאחר עיד אל פיטר, החג המסיים את חודש הרמדאן.

ההחלטה של בנט לסגור את הר הבית בפני יהודים אחרי החג, מתקבלת באופן קשה במטה ארגוני המקדש: "זוהי התקפלות קשה לאחור מההתקדמות בשנים האחרונות, וכניעה לטרור המורביטאון בהר הבית. אנו קוראים לראש הממשלה להתעשת, לסלק את הטרור מהר הבית, ולאפשר את עליית היהודים למקום הקדוש במשך כל ימות השנה ובכל שעות היום".

יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "ההחלטה של בנט ושקד לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמדאן היא איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית. בנט ושקד פוגעים במדינת ישראל ומסכנים אותה מדינית וביטחונית בשביל שרידותם הפוליטית שתלויה כעת בוואליד טאהא ובמועצת השורא של התנועה האיסאלמית. בבוקר בנט תוקף את הירדנים ובערב מאשר את טענתם השקרית ונכנע לדרישותיהם החצופות. ‏איפה סער, אלקין ושרן השכל שיציבו קו אדום מהצד שלהם?".

חבר הכנסת אופיר סופר אמר כי מדובר ב"פרס לטרור- בשם החייאת הקואליציה הגוססת בנט מורה על סגירת הר הבית ליהודים. ממשלת בנט מסכנת את ביטחון ישראל". חברו למפלגה, חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: "אם הידיעה על סגירת הר הבית נכונה, בנט הרים הערב דגל לבן. הוא נכנע לטרור, נכנע לחמאס, נכנע לאויבים - בנט, אין לך מנדט למכור את המדינה. לך".

בימינה מיהרו להבהיר כי, "בעשור האחרון תחת 'מתווה נתניהו', הר הבית בדרך כלל נסגר ליהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמאדן, מכיוון שהמוסלמים נשארים לישון על ההר (למעט אירועים חריגים - פרי הערכת מצב של משטרת ישראל). כך יהיה גם השנה. ה'תדהמה' שאחזה באנשי הליכוד וסמוטריץ׳ היא מזויפת לחלוטין, ומניעיה פוליטיים בלבד. ההחלטה על הר הבית תתקבל על בסיס שיקולים בטחוניים והמלצות כוחות הביטחון כבכל שנה", אמרו בימינה והוסיפו: "יוזכר כי בשנה שעברה נתניהו סגר את הר הבית למשך 19 יום תחת לחץ החמאס".