חבר כנסת מש"ס: "מגנה בפה מלא את איתמר בן גביר"

סגירת הר הבית הביאה את חבר הכנסת משה ארבל לגנות את העולים להר הבית, לרבות יו"ר עוצמה יהודית, "יהודי לא צריך לעלות לשם". יחד עם זאת הוא הוסיף: "לא יתכן שהאחים המוסלמים ימנעו את הפתיחה של המתחם" | על בנט ולפיד: "הממשלה פחדנית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/04/22 09:02 יט בניסן התשפב

חבר כנסת מש"ס: "מגנה בפה מלא את איתמר בן גביר"
בן גביר, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

סגירת הר הבית בפני יהודים עד לסוף חודש הרמדאן על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, כמו גם החלטות דומות שקיבל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נתפסות בעיני רבים ככניעה לטרור שאין להשלים עמה. חבר הכנסת מש"ס, משה ארבל, גינה הבוקר (ד') את סגירת המתחם, דיבר נגד עליית יהודים למקום הקדוש. 

"אני מגנה בפה מלא את כל מי שעולה להר הבית - לרבות איתמר בן גביר. יהודי לא צריך לעלות לשם", אמר בהחלטיות בראיון בגלי צה"ל. ארבל הוסיף כי יחד עם זאת, "לא יתכן שהאחים המוסלמים ימנעו את הפתיחה של המתחם".

 לאחר מכן אמר על המצב בעיר העתיקה ועל תפקוד בנט ושר החוץ יאיר לפיד: "זה נורא ואיום שבשנת 2022 מסוכן ללכת לכותל המערבי. הממשלה פחדנית ולא יודעת לקחת את הדברים לידיים ולנהל - התגובות הן כל הזמן להיגרר".

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות עלה בן גביר להר הבית כפי שהוא עושה מדי פעם בפעם. בן גביר עלה בליווי כוחות מתוגברים במהלך כל זמן ביקורו בהר, ולמרות החשש מפני הסלמה, לא נרשם אירוע חריג. 

"לאורך כל הלילה דובר חמאס ואנשי החמאס איימו עלי ואמרו שאני על הכוונת והציעו לי לא להגיע", אמר בן גביר בהר הבית. "אז אני מציע לדובר חמאס לסתום את הפה. אני לא מבין למה מדינת ישראל לא מסכלת אותו בסיכול ממוקד, הוא מחבל ועם מחבלים לא מדברים בחולשה. המסר שלי הוא אחד ופשוט: אני לא נכנע ולא מתקפל ואסור למדינת ישראל להתקפל בפני אותם מחבלים שרוצים לרצוח את כולנו".