המשטרה לא מאשרת את צעדת הדגלים בירושלים: המארגנים לא מתכוונים לוותר

נוער העיר העתיקה וארגונים נוספים ביקשו אישור מהמשטרה כדי לקיים מצעד דגלים סביב חומות העיר העתיקה בבירה אבל במשטרה לא מאשרים | המארגנים מתכוונים לקיים את הצעדה ללא אישור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/04/22 11:09 יח בניסן התשפב

המשטרה לא מאשרת את צעדת הדגלים בירושלים: המארגנים לא מתכוונים לוותר
החוגגים במצעד הדגלים, צילום: ללא

אמש הודיעו נוער העיר העתיקה ופעילי ארגונים נוספים, כי ביקשו ממשטרת ירושלים לאפשר להם לקיים צעדת דגלים מסביב לחומות העיר העתיקה בירושלים, בין היתר ביקשו הפעילים לקיים את המצעד גם במקום שבו יודו אבנים לעבר אוטובוס אגד בראשית השבוע וגרמו לפציעתם של חלק מהנוסעים והנהגים. אבל במשטרה לא מאשרים את הצעדה.

"המשטרה מכריזה שאין ביטחון בעיר העתיקה"

המארגנים מתכוונים לצעוד בכל זאת ואומרים הבוקר כי: "המשטרה בעצם מכריזה לאזרחי ישראל, שאין בטחון בעיר העתיקה בחג הפסח הזה אמירה מדאיגה מאוד  בטחונית ומורלית. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל להגיע ביום רביעי הזה חול המועד בשעה 17:00 למקום ההתכנסות בכיכר ספרא ומשם להמשך הצעדה סביב חומות העיר העתיקה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: בעקבות בקשה שהתקבלה במשטרה אתמול לקיום תהלוכה סביב העיר העתיקה בירושלים בהתראה קצרה, אמש זומן המארגן לשיחה בראשות ק׳ אג״מ מחוז ירושלים, במטרה לבחון את הבקשה ובניסיון לקבוע מועד חלופי ומתווה מוסכם שיאפשר את קיום התהלוכה.

לצערנו מגיש הבקשה או מי מטעמו כבר פרסם אודות האירוע בציבור עוד בטרם אושרה בקשתו על ידי המשטרה, על אף שהיא טעונה באישור משטרה על פי חוק. למרות האמור, במהלך הפגישה שהתקיימה בוצע ניסיון לבחון מתווה ומועד חלופי והובהר למארגן כי משטרת ישראל תפעל למימוש חופש הביטוי והמחאה כחוק, תוך שמירת שלומם וביטחונם של המשתתפים בתהלוכה וכלל הציבור. נציין כי מאחר ומארגן ומגיש הבקשה ביקש לבחון את הדברים, בשלב זה טרם ניתן אישור לקיום התהלוכה במתווה המבוקש.