לאחר החלטת מועצת השורא: אלו הדרישות של מנסור עבאס מנפתלי בנט

יו"ר רע"ם מציג מספר דרישות אותן יצטרך ראש הממשלה למלא בשביל לפתור את המשבר הפוליטי החריף. בין הדרישות: התחייבות לשמירה על הסטטוס קוו באל-אקצא והמקומות הקדושים והתחייבות למתן פתרונות לסוגיות שבסמכות שקד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/04/22 20:52 יז בניסן התשפב

לאחר החלטת מועצת השורא: אלו הדרישות של מנסור עבאס מנפתלי בנט
יו"ר רע"מ מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הציב לראש הממשלה נפתלי בנט רשימת דרישות שיובילו לביטול הקפאת החברות של סיעתו בכנסת ובקואליציה, כך פורסם הערב (ב') ב"חדשות 12". הסעיף הראשון מתייחס לסיבה בגינה הקפיאה רע"מ את יחסיה עם הקואליציה, התחייבות לשמירה על הסטטוס-קוו במתחם אל-אקצא.

 

בנוסף, ב"כאן חדשות" דווח הערב כי מחר תתקיים פגישה בפורום מצומצם של חברי רע"מ והתנועה האסלאמית, ובה יתכן כי ידרשו מעבאס לפרוש מהקואליציה. 

הדרישות של מנסור עבאס מנפתלי בנט

  • שמירת הסטטוס קוו - התחייבות לשמירה על הסטטוס-קוו באל-אקצא והמקומות הקדושים.
  • תכנית החומש - מתווה מוסכם על ידי ראשי הקואליציה ליישום תכנית החומש הכלכלית של החברה הערבית בתוך שנה. בנוסף, עבאס דורש זירוז בהעברת 30 מיליארד שקלים למגזר. 
  • נגב - גיבוש תכנית ליישום החלטת הממשלה בנגב וזירוז ההכרה בכפרים בלתי מוכרים שאושרו כבר על ידי הממשלה. 
  • עבודה מול איילת שקד - התחייבות בכתב של בנט למתן פתרונות לסוגיות תקועות שנמצאות בסמכותה של שרת הפנים איילת שקד. 
  • איסוף נשק - הגברת מבצע איסוף הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי ותכנית למיגור האלימות והפשיעה במגזר.

עבאס: "לאפשר את המשך קיום הפולחן באל-אקצא בצורה חופשית"

עבאס התייחס מוקדם לאיומים של סיעתו ואמר בחדשות 12 כי ההחלטה להקפיא את החברות היא "החלטה ממשית ומשמעותית שבאה להביע עמדה מאוד ברורה. אנחנו מדברים על המקומות הקדושים, כרע"ם, אנחנו לא יכולים לעמוד מהצד, וחייבים להגיב ולומר את דברינו. מקווה שהאנשים שמנהלים את האירוע יקבלו את ההחלטה הנכונה כדי לאפשר את המשך קיום הפולחן באל-אקצא בצורה חופשית".

נזכיר כי אתמול מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה ל"דיון חירום" בעקבות המחלוקות שנוצרו בתוך סיעת רע"מ לאחר האירועים הביטחוניים. ההחלטה שהתקבלה: רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ובקואליציה ותפתח במו"מ מול שאר המפלגות הערביות בכנסת להכרזה עתידית על התפטרות של כל הנציגות הערבית מהכנסת במחאה על "התוקפנות הישראלית על המסגד אל-אקצא'".