אחרי הפרישה של אבשלום קור: עוד שינוי בחידון התנ"ך העולמי

שנים רבות מילא אבשלום קור את תפקיד המגיש של חידון התנ"ך העולמי, אלא שלאחר מיצוי הוא פרש ומי שיחליף אותו יהיה עופר חדד. לצד השינוי הזה, עוד שינוי צפוי בשידור החידון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/22 10:17 יג בניסן התשפב

אחרי הפרישה של אבשלום קור: עוד שינוי בחידון התנ"ך העולמי
אולפני ערוץ 14, צילום: יח"צ ערוץ 14

לאחר מספר שנים, בהן דרש ערוץ 14, לשעבר ערוץ 20, לשדר את חידון התנ"ך - התקבל האישור המיוחל. היום (ה') משרד החינוך אישר את בקשת הערוץ וביום העצמאות הקרוב החידון ישודר בערוץ 14, לצד השידור הקבוע בכאן 11.

"ההחלטה להעניק את זכויות השידור באופן בלעדי לתאגיד השידור הינה בניגוד לדין ובניגוד לאינטרס הציבורי"

מזה מספר שבועות, שמתנהל דיון בין עכשיו 14 למשרד החינוך, בדבר הדרישה לשדר את החידון ביום העצמאות הקרוב. במכתב שנשלח על ידי עורכי הדין של הערוץ נכתב בין היתר: "מתן רישיון לשידור חידון התנ"ך העולמי כפוף לכללי המשפט המנהלי ולעקרונות יסוד של חלוקת משאבים ציבוריים, ובראשם ההגנה על עיקרון השוויון".

במכתב נכתב עוד כי "על רקע זה, דומה כי ההחלטה להעניק את זכויות השידור באופן בלעדי לתאגיד השידור הישראלי בלי הליך שקוף ושוויוני, הינה בניגוד לדין ובניגוד לאינטרס הציבורי". כאמור, הבוקר (ה') הודיע הממונה מטעם משרד החינוך על החידון, מר איציק בן אבי, כי המשרד אישר את הבקשה והחידון ישודר בערוץ 14 במקביל לשידור בכאן 11.

"נמשיך לעשות הכל כדי להעניק לצופינו לוח שידורים מצוין ביום העצמאות"

מנכ"ל הערוץ איתי וולמן מסר: "אנו מודים למשרד החינוך, על ההחלטה לחשוף את חידון התנ"ך לקהל הצופים, שהולך וגדל. נמשיך לעשות הכל כדי להעניק לצופינו לוח שידורים מצוין ביום העצמאות ובמשך השנה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן