מלחמה באירופה

היום ה-49 הקרמלין מגיב לביידן: ארצות הברית ביצעה פשעים בתקופות אחרות

נשיא ארצות הברית כינה אמש את פלישתה של רוסיה לאוקראינה ופעולותיה הצבאיות כ"רצח עם". דובר הקרמלין הגיב בחריפות ואמר כי הדברים לא מקובלים | משרד ההגנה של רוסיה: 1,026 חיילים אוקראינים נכנעו במריופול

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/04/22 17:31 יב בניסן התשפב

הקרמלין מגיב לביידן: ארצות הברית ביצעה פשעים בתקופות אחרות
קייב, צילום: depositphotos

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תקף אמש את רוסיה והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין והאשים אותם ברצח עם באוקראינה. זוהי הפעם הראשונה שביידן קרא לפלישה הרוסית בשם "רצח עם". בקרמלין הגיבו היום (ד') לדבריו של הנשיא האמריקאי בזעם והבהירו כי מדובר בהתבטאות שאינה מקובלת. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, הוסיף על ההבהרה: "עוד יותר לא מקובל לשמוע את הדברים הללו מפיו של נשיא ארצות הברית, מדינה שביצעה פשעים המוכרים לכולנו בתקופות אחרות".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב אמש לדבריו של ביידן, ואמר: "מילים אמיתיות של מנהיג אמיתי. לקרוא לדברים בשמם זה חיוני להתמודדות עם הרוע. אנחנו אסירי תודה לסיוע שארה"ב סיפקה עד כה ואנחנו צריכים בדחיפות עוד נשק כדי למנוע את הזוועות שהרוסים מבצעים".

תוצאות הפגזה רוסית באזור דונייצק:

משרד ההגנה של רוסיה טען מוקדם יותר היום כי 1,026 חיילים אוקראינים, מאחרוני הכוחות של אוקראינה שממשיכים להתבצר במריופול שבדרום המדינה - נכנעו. הממשלה בקייב לא מכחישה את הטענה הרוסית, אך מנגד אומרים בממשלה כי למרות הדיוול הרוסי אין מידע על כניעה של חיילים אוקראינים במריופול. הכוחות האוקראינים טוענים כי הם שולטים בעיר ועומדים בקשר עם חיילי הקרקע השוהים בעיר. 

מאז החלה המלחמה לפני 49 ימים, מריופול, בה נצורים כ-100,000 בני אדם - נחרבה כמעט לגמרי בעקבות ההפגזות וההפצצות מצד צבא רוסיה, לצד הלחימה ברחובות. לדברי האוקראינים, יותר מ-20 אלף אזרחים נהרגו בעיר.