אחרי הביקורת סמוטריץ' מבהיר: "הדוגמא של בתי הכנסת נאמרה בהקשר תרבותי"

יו"ר הציונות הדתית התראיין ואמר כי, "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת". מספר שעות לאחר מכן בחר לחדד את הדברים, "צר לי לקטוע  את ריקודי ה'מה יפית' הסוערים. למי שלא הקשיב לראיון המלא"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/04/22 22:45 יא בניסן התשפב

אחרי הביקורת סמוטריץ' מבהיר: "הדוגמא של בתי הכנסת נאמרה בהקשר תרבותי"
סמוטריץ' בכנסת, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', העניק ראיון היום (ג') לרן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב', שם התייחס לטלטלה הפוליטית שעוברת על הקואליציה מאז הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן על פרישתה, ואמר כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת".

למרות שחידד בראיון, במענה לשאלה, כי הוא לא קורא לחברי הקהילות להרחיק אנשים מבתי הכנסת, וטען כי מדובר "בתוצאה הטבעית", ביקש סמוטריץ' להבהיר לאחר מכן את כוונת דבריו, זאת לאחר הביקורת שספג בנושא. 

"צר לי לקטוע  את ריקודי ה'מה יפית' הסוערים. למי שלא הקשיב לראיון המלא, הבהרתי כי חברי ימינה שהונו את בוחריהם ביודעין ומכרו את מדינת ישראל לשמאל הקיצוני והתנועה האיסלאמית ראויים להרגיש לא רצויים בציבור, וההתקרבנות שלהם בעניין הזה מוזרה". 

"הבהרתי כי איני מקבל את הדה-לגיטימציה שהם עושים למחאה דמוקרטית לגיטימית מצד המצביעים שלהם שכואבים, כועסים וחשים נבגדים", עוד הדגיש כי הדוגמא של בתי הכנסת "לא נאמרה בהקשר הדתי אלא התרבותי. אנשי ימינה לא רצויים בשלל אירועים ציבוריים בקרב הציבור שאותו הונו, וזה אך טבעי ומתבקש. שליח ציבור שעושה רצון שולחיו זוכה להערכה ואהבה. שליח ציבור שמפנה עורף לשולחיו שלא יצפה להתקבל באהבה בקרב הציבור. כן, גם בבית הכנסת". 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן