הרב דוד לאו תוקף את ניצן הורוביץ: מבליט את העובדה שישראל מתנתקת מהיהדות

הרב הראשי האשכנזי, תוקף את פסיקת בג"ץ בסוגיית הכנסת חמץ לבתי החולים: "מבקש מכלל הציבור הישראלי להימנע מכך". הרב לאו הוסיף והתייחס לאמירותיו של שר הבריאות בעניין והבהיר: "גם למי שמעונין לחיות על פי ההלכה היהודית ישנן זכויות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/04/22 16:25 יא בניסן התשפב

הרב דוד לאו תוקף את ניצן הורוביץ: מבליט את העובדה שישראל מתנתקת מהיהדות
הרב דוד לאו, נגד הורוביץ ובג"ץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שלושה ימים לפני ליל הסדר ותחילת חג הפסח, הרב הראשי לישראל דוד לאו יוצא היום (ג') נגד פסיקת בג"ץ ודבריו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בסוגיית החמץ וקורא לציבור הישראלי להימנע מהכנסת חמץ לבתי החולים במהלך ימי החג. 

פסיקת בג"ץ לפיה החל מהשנה אסור לבתי החולים לבדוק בכליהם של הנכנסים בשעריהם אחר חמץ, עוררה סערה גדולה בישראל. במכתב שפרסם היום הרב הראשי האשכנזי הוא מתייחס לכך ואמר: "בימים האחרונים עלתה לדיון שאלת הכנסת חמץ לבתי החולים, דבר שעד כה במשך שנים הקפידו על כך. המגמה הייתה לאפשר למי שעל פי ההלכה אינו יכול להימצא במקום שמסביבו נמצא חמץ. להיות בימי הפסח בבתי החולים אינו דבר שנתון לבחירתו של אדם, ועל כן נדרשת מידה רבה של התחשבות וסובלנות".

"לצערי גורמים מסוימים בוחנים את השאלה הזאת במבט של 'זכויות הפרט' והעלימו עיניהם מנקודות נוספות שגם למי שמעונין לחיות על פי ההלכה היהודית ישנן זכויות, למדוד ערך מסוים מול ערך מסוים זו בעיקרה שאלה של השקפת עולם ולא רק של זכויות", המשיך הרב לאו והדגיש: "לצערי, היו שניצלו החלטה בעניין זה על מנת לנסות ולהבליט את העובדה שמדינת ישראל מתנתקת מיהדותה".

מכתבו של הרב לאו נגד הכנסת חמץ לבתי החולים

מכתבו של הרב לאו נגד הכנסת חמץ לבתי החולים צילום: הרבנות הראשית

"איני נכנס לדיון סביב שאלות אלו", הבהיר הרב הראשי האשכנזי, "אולם אני פונה בבקשה של רצון טוב, אנא בואו נמצא את הדרך אשר ילכו בו ואת המעשה אשר נעשה ונשתדל להתחשב איש בזולתו וברעהו. אתפלל שלא יזדקקו אנשים להימצא בבתי חולים, גם בימי הפסח, אך מי שימצא בבית חולים טוב יהיה שירגיש שהוא במדינה יהודית. אני מבקש מכלל הציבור הישראלי להימנע מלהכניס חמץ לבתי החולים. בצעד זה נביא לידי ביטוי את ההכרה שאנו חיים במקום אחד במדינה יהודית ומתחשבים איש ברעהו".