בעקבות שידורי הפיגוע: אלפי תלונות לרשות השנייה

השיח הציבורי סביב שידורי הפיגוע מיום חמישי מסרבים לגווע. היום נודע כי נשבר שיא במספר התלונות לאירוע בודד שהוגשו לרשות השנייה. שר התקשורת "מה שהיה שם זו הייתה הפקרות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 10/04/22 12:55 ט בניסן התשפב

בעקבות שידורי הפיגוע: אלפי תלונות לרשות השנייה
צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

כבר שלושה ימים שמתחוללת סערה בעקבות שידורי החדשות בליל חמישי מזירת הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב. הביקורות על ערוצי החדשות המרכזיים כוללת בעיקר את התוכן שהציף חרדה בקרב האזרחים ופלישה של הכתבים לתוך זירת האירוע תוך חשיפת פרצופים של לוחמים מסווגים. הרשות השנייה כבר קיימה דיון על העניין, בעקבות מספר שיא של תלונות שאזרחים הגישו לה- מעל 5000.

נזכיר כי ביום חמישי אירע פיגוע ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב בו נרצחו 3 בני אדם. המחבל הצליח להימלט מהזירה ונתפס רק כעבור שעות רבות, במהלכם כלי התקשורת שידרו מזירת האירוע ומהמצוד אחרי המחבל תוך חשיפת פרצופי לוחמים והפרעה לעבודת המשטרה.

הבוקר (א') התייחס שר התקשורת יועז הנדל לעניין בפתח ישיבת הממשלה: "לגבי הסיקור של כלי התקשורת. זו הייתה הפקרות וקו אדום. אני נגד רגולציה. כפי שבמלחמה יש אזורים שהם סגורים ואף אחד לא נכנס אליהם, כך גם בזירת אירוע פעילה לא יכול להיות שכוחות ילוו לוחמים. אני מחר מקיים דיון על כך ונשלב את כל הגורמים הרלוונטיים עם כוחות הביטחון שגם להם יש אחריות. ידעו כלי תקשורת לעשות את זה בשנות ה-90 ויצליחו לעשות את זה גם עכשיו"