כתגובה על הפעילות בג'נין: פלשתינים השחיתו את קבר יוסף

אחרי שבמהלך הלילה נכנס צה"ל לג'נין וביצע מעצרים, צעירים פלשתינים השחיתו את מתחם קבר יוסף 7 שנים אחרי שהוצת ושופץ. שר הביטחון בני גנץ "מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 10/04/22 07:58 ט בניסן התשפב

כתגובה על הפעילות בג'נין: פלשתינים השחיתו את קבר יוסף
קבר יוסף אחרי ההשחתה, צילום: מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

מבצע בהיקף גדול התנהך בשעות הלילה (א') בו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב שילבו כוחות בשלושה מוקדים עיקריים -  ג'נין, במחנה הפליטים בלאטה בשכם ובכפר יעבד. המחאות הסלימו ובין כוחות צה"ל והפלשתינים החמושים התפתחו חילופי אש. במהלך הפעילות עצרו כוחות הביטחון ארבעה מבוקשים. אין נפגעים לכוחותינו.

במהלך פעילות צה"ל הלילה השליכו פלשתינים תושבי המקום אבנים, סלעים, בקבוקי תבערה ומטעני חבלה לעבר הלוחמים. בעקבות המחאות האלימות שהתפתחו בכפר במהלך הסריקות, השתמשו הלוחמים באש חיה.

כאות תמיכה בחבריהם בג'נין, כ-100 פורעים פלשתינים ממחנה פליטים בלאטה בשכם נכנסו לאחד המקומות הקדושים לעם היהודי, לקבר יוסף, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר, גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום. 

צילום: מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

הרס זה מתרחש שבע שנים לאחר שהוצת קבר יוסף ב 2015. שר הביטחון, בני גנץ פרסם הבוקר תגובה לאירוע בעברית וערבית: "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי,  וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים. ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור. לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי,  ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב בזעם להרס הלילה : "זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו, הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, רגע לפני חג הפסח חג החירות, דבר שקורה אך ורק משום שמדינת ישראל הפקירה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי "לשמירתה" של הרשות הפלסטינית העבריינית. אנחנו דורשים להחזיר לאלתר את צה"ל לקבר יוסף, על עם ישראל במדינתו הריבונית לשמור על קודשיו. פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דעאש. הרשות הפלסטינית היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב והגורם לטרור בכל רחבי הארץ ולברבריות בקבר יוסף כפי שאנחנו רואים עכשיו פעם נוספת"

חבר הכנסת איתמר בן גביר בתגובה להשחתת קבר יוסף: "ראש הנחש הם אנשי הרש"פ שמחממים, מסיתים שותפים פעילים בטרור ופוגעים בקודשי ישראל. אם הייתה ממשלה בישראל היא הייתה צריכה לצאת למבצע ענק בתוך שטחי הרש"פ ולמחוק את ממשלת אבו מאזן- ממשלה של מחבלים טרוריסטים ששופכים דם יהודי ופוגעים בקודשי ישראל".