הפיגוע בדיזינגוף: שמונה פצועים מאושפזים באיכילוב, אחד במצב קריטי

הפיגוע הקטלני בתל אביב גבה את חייהם של שני אזרחים, ובבית החולים איכילוב מאושפזים כשמונה אנשים נוספים. אחד מהם במצב אנוש ובסכנה מיידית לחייו, שלושה נוספים יצאו מכלל סכנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/22 07:37 ז בניסן התשפב

הפיגוע בדיזינגוף: שמונה פצועים מאושפזים באיכילוב, אחד במצב קריטי
צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

הפיגוע בתל אביב: בבית החולים איכילוב מעדכנים כי בסך הכל מאושפזים הבוקר (ו') בבית החולים איכילוב שמונה פצועים. מתוכם אחד במצב אנוש ובסכנה מיידית לחייו, שלושה שיצאו מכלל סכנה ומאושפזים ביחידות טיפול נמרץ השונות וארבעה נוספים במצב קל עד בינוני.

"לא ידעתי שנפגעתי ואז ראיתי מלא דם"

כזכור, בבית החולים נקבע מותם של שניים מהפצועים שהובהלו למקום. הפצוע מארק מלפייב, בן 27, סיפר מבית החולים איכילוב: "התחילו יריות, ראיתי שהחלון התנפץ ואנשים התחילו לרוץ, הרגשתי פגיעה בגב. לא ידעתי שנפגעתי ואז ראיתי מלא דם, חבר השכיב אותי והזמינו אמבולנס ופינו אותי לבדיקות".  

פראמדיק מד"א ישראל וינגרטן שהגיע למקום רכוב על אופנוע מד"א: "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה". 

עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה, מסר כי מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. "פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".