לאור המצב תנועת עזרא מבקשת מהורים עם נשק להגיע למסע פסח

במכתב לחניכי התנועה, מזכ"ל עזרא, שאול דה מלאך התייחס למצב הביטחוני והדגיש את היערכות התנועה וביקש מהורים בעלי רישיון לנשק אישי להצטרף למסעות שיתקיימו בשבוע הבא. "התחום ינוהל באופן מרוכז ויתודרך כראוי", הבהירו בעזרא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/04/22 16:01 ו בניסן התשפב

לאור המצב תנועת עזרא מבקשת מהורים עם נשק להגיע למסע פסח
חניכות התנועה, יזכו לאבטחה נוספת, צילום: תנועת עזרא

בשבוע הבא צפויים חניכי תנועת עזרא לצאת למסעות פסח סניפיים. במכתב של המזכ"ל שאול דה מלאך שנשלח היום (ה') לחניכים והמדריכים ברחבי הארץ הוא התייחס למסורת ארוכת השנים לכך שטיולי פסח נערכים בפורמט סניפי תוך תמיכה של הנהגת המחוז ולא כמסע של כלל התנועה. בנוסף הדגיש דה מלאך את המצב הביטחוני וציין את היערכות התנועה לכך ואף פנה להורים וביקש מהם להתנדב לאבטחת הטיולים.

"כמו כל עם ישראל גם אנחנו ערים למצב הביטחוני במדינה, ומקיימים הערכות מצב סדירות עם גורמי המקצוע השונים", פתח המזכ"ל והדגיש כי, "נכון להיום, אגף הביטחון במשרד החינוך לא הוציא הנחיות אבטחה שונות מבשגרה. עם זאת, מתוך האחריות שלנו כתנועה כלפי תחושת הביטחון של ההורים והחניכים אנו מתכוונים לפעול במספר מישורים. הן ברמת הגברת הערנות ותדרוכים להתנהלות בסיטואציות מורכבות. הן בתגבור מערך הבוגרים המלווים שמצטרפים לסניף ואמורים להוות כח עזר משמעותי הן בשגרה והן חלילה בחירום".

יקשיב להורים? מזכ"ל עזרא, שאול דה מלאך

מזכ"ל עזרא, שאול דה מלאך, צילום: איתי בן עזרא

בהתייחסות למערך אבטחת המסעות, הוסיף דה מלאך כי, "אנו פועלים על פי הנחיות משרד החינוך באופן מלא. באופן חריג ולאור הרגישות, אנו מעוניינים גם לאפשר להורים חמושים להצטרף למסעות בתנאים הבאים: מילוי טופס פרטים, קבלת אישור ממשטרת ישראל על העדר עבירות מין וקבלת תדריך בזום במוצ"ש הקרוב".

הטופס למילוי פרטים להורים המצטרפים

הטופס למילוי פרטים להורים המצטרפים צילום: תנועת עזרא

"אנו נהיה בקשר עם ההורים שימלאו את הטופס. אנו מבקשים מהורים שלא קיבלו מאיתנו פנייה, לא להצטרף למסע", הדגיש מזכ"ל עזרא: "חשוב מאוד שהתחום ינוהל באופן מרוכז ויתודרך כראוי, ולכן יתכן שלא נוכל להיענות לכל הבקשות. אנא קבלו זאת בהבנה".

דה מלאך ציין כי ההנחיות המדוייקות על התנהלות, דיווחים, שיתופי פעולה עם מוקדי בטחון ותחנות משטרה מקומיות - עוברות למרכזות הסניפים, וכי חפ"קים מטעם התנועה מסתובבים בכל משך המסעות באזורי הטיול ברחבי הארץ כדי לתת מענה מיידי וכדי ללוות את המסעות.