מכתב לשמוליק סילמן: "הנדון - פגיעתך במעמדן של הנשים בישראל"

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ארגון "משפחה חדשה", פנתה לבעלה של יו"ר הקואליציה הפורשת עידית סילמן, וטענה בפניו: "החזרת אותנו לתקופה שבה הגבר הוא שקבע את עתידה של אישתו". עוד היא כתבה: "שכחת את מקומך כבן זוג של נבחרת ציבור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/04/22 19:34 ה בניסן התשפב

מכתב לשמוליק סילמן: "הנדון - פגיעתך במעמדן של הנשים בישראל"
שמוליק ועידית סילמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרישתה מהקואליציה של חברת הכנסת עידית סילמן ממשיכה לעורר גלים, והפעם מכיוון לא צפוי. עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ארגון "משפחה חדשה" פנתה האחר הצהריים (ד') לשמוליק סילמן, בעלה של עידית, והאשימה אותו בפגיעה במעמד הנשים בישראל. "החלטת שאשתך היא אולי נבחרת הציבור, אבל אתה זה שבוחר למענה", כתבה עו"ד רוזנבלום לסילמן.

בפתח מכתבה כתבה עורכת הדין: "הנדון: פגיעתך במעמדן של הנשים בישראל". וכך היא המשיכה וטענה: "במשך עשרות שנים, אנחנו כנשים נאבקות על עצמאותנו בקבלת ההחלטות, על כך שאנחנו בני אדם עצמאיים, שהחלטותינו המקצועיות אינן קשורות לבני זוגנו, ואז אתה, בכמה רגעים של אדנות גברית הצלחת להרוס שנים של התקדמות. זכותם, למעשה חובתם של בני או בנות זוג של פוליטיקאים, לייעץ ולתמוך, אך באותו הזמן לזכור שלא הם שנבחרו על ידי הציבור, לא הם שצריכים לקבל את ההחלטות בעבור בני זוגם". 

רוזנבלום כתבה כי שמוליק סילמן החליט שלא כך הוא הדבר, "אשתך היא אולי נבחרת הציבור, אבל אתה זה שבוחר למענה. אתה מחליט, אתה מנווט ואתה זה שדואג שכולם ידעו את זה. מקטין את אשתך, מקטין את כולנו. כך, בזמן שעידית סילמן מכהנת כיו"ר הקואליציה, שמוליק סילמן רוקם יחד עם יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין מהלך לפרישתה מהקואליציה – הגברים הם הגנרלים, האישה היא החיילת שמבצעת את תכניותיהם".  

"כולכם התייחסתם לח"כ סילמן כאילו היא בובה על חוט"

"ברגע אחד", כתבה יו"ר ארגון משפחה חדשה, "החזרתם אותנו לתקופה שבה הגבר הוא שקבע את עתידה של אישתו. מסתבר שבעולמכם, אישה יכולה להיות יו"ר הקואליציה, אבל הגבר הוא היו"ר בבית. אתה ויריב לוין זממתם, סמוטריץ' כתב את המכתב, נתניהו חגג אותו, כולכם התייחסתם לח"כ סילמן כאילו היא בובה על חוט, שכל תנועותיה מכוונות על ידי הגברים השולטים בה". 

לסיום היא כתבה ייתכן כי עמדתו של סילמן ביחס לממשלה נכונה וייתכן שלא. אך מה שברור הוא ש"שכחת את מקומך כבן זוג של נבחרת ציבור - לסייע לה, לתמוך בה, לא להחליט במקומה".