רב היישוב כרמי צור על סקר הלהט"ב באפרת: "מחשבה נוראית"

בהודעה ששלח לחברי היישוב, תקף הרב ראובן בן אוליאל את פרסום הסקר שנועד לבחון שילוב קהילת הלהט"ב באפרת השכנה, ואמר: "המאבק שלנו הוא מול הארגונים האימתניים ולא מול הפרטים המתייסרים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/22 14:58 ה בניסן התשפב

רב היישוב כרמי צור על סקר הלהט"ב באפרת: "מחשבה נוראית"
כרמי צור, רב היישוב תוקף את הסקר, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הסקר שהפיצה מועצת אפרת אתמול, שעסק בשילוב קהילת הלהט"ב ביישוב, ממשיך לעורר סערה. אחרי מכתב רבני היישוב נגד הסקר והרצון להניף דגלי גאווה ולהקים פורום להט"בי ביישוב, ראש המועצה עודד רביבי התייחס אף הוא לנושא. היום (ד') נשמעת תגובה ראשונה מחוץ ליישוב כשהרב ראובן בן אוליאל, רבה של כרמי צור שבגוש עציון מגיב לסוגייה בהודעה ששלח לתושבי קהילתו. 

"אוי אוי אוי לאוזניים שכך שומעות שמועצה, אחות שכנה וגדולה, מעלה על הדעת הווא אמינא נוראית של הנפת דגל נגד תורת ד' אשר בחר בנו וקידשנו במצוותיו", פתח הרב בן אוליאל בהתייחסות לסקר שפורסם באפרת.

"אפרת היא אחותינו בשר מבשרנו, ילדים ובני נוער שלנו מתחנכים בה לתפארת במוסדותיה היקרים, בני משפחה של רבים מתושבנו גרים שם. אשרי העיר הצדיקה הזו שרבניה עמדו בפרץ בגאון במכתב אמיץ ובהיר", המשיך רבה של כרמי צור.

"אנשים אחים אנחנו וכל ישראל אחים וערבים ואפרת היא אחותינו, סמוכה ונראית לנו ואל לנו לחשות לעת הזו", הוסיף הרב בן אוליאל, "מחשבה נוראית שכזו גם אם בעזרת ה' לא תצא למעשה, דורשת המון תשובה והתחזקות ובהירות ובריאות של תורה ושמירת כל מצוותיה, תוך עמידה איתנה ברוחות העזות הנושבות מבלי לתת להן סדק קטן לחדור לנשמת חיינו הקדושה. כל זאת יחד עם רגישות, מסירות וסיוע בכל האפשר לכל המתייסרים בנטיות מיניות שונות והפוכות, וחלילה לפגוע בהם ולגנות אותם. המאבק שלנו הוא מול הארגונים האימתניים ולא מול הפרטים המתייסרים". 


"יזכנו ה' להוסיף אומץ באיתנות תורת חיינו שלא תשתנה לעולם. ה' ירחם", סיכם הרב.