"ברוכה הבאה לימין": באופוזיציה חוגגים את פרישת סילמן

הודעת הפרישה של יו"ר הקואליציה מטלטלת את המערכת הפוליטית. יו"ר האופוזיציה נתניהו בירך ואמר: התרגשתי לשמוע את הצהרתה של סילמן ואני מברך אותה". גם סמוטריץ הצטרף לברכות: "שחר של יום חדש במדינת ישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/22 07:35 ה בניסן התשפב

"ברוכה הבאה לימין": באופוזיציה חוגגים את פרישת סילמן
סילמן עם לפיד ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הודעתה של חברת הכנסת עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה, הפתיעה את כולם, מראש הממשלה נפתלי בנט ששמע על כך רק מהדיווח הראשוני ועד לראשי האופוזיציה שמיהרו לברך את יו"ר הקואליציה שמקרבת את הממשלה לסופה.

"התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של חברת הכנסת עידית סילמן", אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, "ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה. עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זה הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שמנהיגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם ואין זכות גדולה מזו. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי, להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה, אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "שחר של יום חדש במדינת ישראל. הסוף לממשלה הלא ציונית של בנט והתנועה האיסלאמית והרגע שבו אפשר וצריך להחליף אותה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית. אני מבקש לברך את חברת הכנסת עידית סילמן על הצעד האמיץ והצודק שעשתה הבוקר ובו הציבה קו אדום בפני הפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ובערכי הציונות הבסיסיים. המחנה הלאומי יקבל את עידית בזרועות פתוחות ובמקום של כבוד השמור למי שהצילו את עם ישראל ומדינת ישראל באחד מרגעי המשבר שלהם".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה יריב לוין הוסיף: "אני מברך מכל הלב ובהערכה עמוקה את חברת הכנסת עידית סילמן, שעשתה הבוקר את המעשה הנכון, את המעשה הציוני והודיעה על הפסקת חברותה בקואליציית השמאל. סילמן, בצעד שעשתה, מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים  של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות בוחרי הימין ללכת בדרך שסללה סילמן ולעשות כמוה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שעתיד לחזור לכנסת אחרי הבחירות הבאות אמר: "אני מברך את עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. 'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל'. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן