שותף מלא בקהילה: תושבי יד בנימין נפרדו מהרב הדאיה

אחרי 16 שנה בתפקיד, באירוע מרגש, נפרדו תושבי המועצה מהרב הדאיה שהחליט להמשיך את שליחותו בירושלים, "ההכלה, הרגישות, והענווה שבה הנהיג הרב הדאיה את קהילת נחל שורק תוך חיבור לחיים של תורה ומצוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/22 09:48 ד בניסן התשפב

שותף מלא בקהילה: תושבי יד בנימין נפרדו מהרב הדאיה
צילום: מיטל פומברג

באירוע מרגש ומיוחד שנערך אתמול (א'), נפרדו תושבי יד בנימין והמועצה מהמרא דאתרא ב-16 השנים האחרונות בישוב, הרב יגאל הדאיה, שהחליט לפרוש מההנהגה הרוחנית של היישוב ולהמשיך את שליחותו בירושלים עיר הקודש. 

הרב הדאיה הגיע ליד בנימין בעידודו ובהמלצתו של ראש המועצה היוצא אלי אסקוזידו אחרי הגירוש מגוש קטיף. בגוש קטיף, שימש כרב קהילת הישוב גדיד. במהלך כהונתו היה הרב מעורב ושותף מלא בהקמת מיזמי קהילה רבים ביישוב יד בנימין: "הקרן לערבות הדדית", קרן "טוב שכן קרוב" לסיוע עבור משפחות חד הוריות, פיתוח מערך שירותי הדת והמקוואות במועצה ומתן מענה לכל שאלה הלכתית שהתעוררה.

צילום: מיטל פומברג

לאירוע הפרידה הגיעו אמש רבני הקהילות רבני היישובים. את הטקס הנחה חבר המליאה אלון יוניאן ונשאו בו ברכות גם ראש המועצה שי רייכנר, סגן ראש המועצה יגאל מעודד, ראש המועצה היוצא אלי אסקוזידו, הדיין הרב ציון לוז, הבב משה אמסלם, הרב בן ציון אלגזי, הרב הלל מרצבך, הרב בן ציון אלול והרב מאיר אורליאן ותושב הישוב ערן עדני. 

שי רייכנר ראש מועצה אזורית נחל שורק אמר בטקס: "ההכלה, הרגישות, והענווה שבה הנהיג הרב הדאיה את קהילת יד בנימין תוך חיבור לחיים של תורה ומצוות", רייכנר גם סיפר לנוכחים אנקדוטות של חסד שהרב היה שותף להן. 

צילום: מיטל פומברג

במעמד הטקס קיבל הרב הדאיה כהוקרה את תמונת העיר ירושלים כפי שנבחרה על ידי רעייתו, הרבנית איילת ובוצעה על ידי האומנית ותושבת גוש קטיף לשעבר, אמירה נגר. הרב הדאיה הודה למארגני הערב במועצה ובמתנ''ס לא לפני שהכריז כי יגיע לבקר ביד בנימין כבר בשבת הגדול הקרבה.