ערבי תושב לוד קרא בטיקטוק לאלימות נגד יהודים ונעצר בהר הבית

פעולת ניטור מהירה של המשטרה הובילה למעצרו של תושב לוד ביום שישי האחרון לאחר שהעלה סרטון המסית נגד יהודים. מעצרו הוארך אמש בבית המשפט במספר ימים נוספים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 16:32 ב בניסן התשפב

ערבי תושב לוד קרא בטיקטוק לאלימות נגד יהודים ונעצר בהר הבית
פעילות המשטרה בשער שכם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ברקע גל הטרור והחשש מפני פיגועים נוספים, המשטרה וגופי הביטחון ממשיכים לשים דגש על קריאות הסתה ברשתות החברתיות, ואיתורן לפני מימוש האיומים. ביום שישי האחרון, איתר וניטר "חפ"ק התודעה" במשטרת מחוז ירושלים יחד עם יתר גופי הביטחון, פרסום בטיקטוק של סרטון שהועלה על ידי תושב לוד שהגיע לתפילה בהר הבית.

מיד עם ניטור הסרטון, החלו פעולות במטרה לאתר את החשוד במעשה והוא נעצר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. החשוד בשנות ה-40 לחייו, הובא אמש בצאת השבת בפני בית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו עד ליום שלישי הקרוב

מקרה זה מצטרף לפעילויות נוספות שנערכו נגד מסיתים במרחבי הרשת. אמש נוטר סרטון live בו איום לפגיעה בכוחות הביטחון. חשוד במעשה אותר ונעצר על ידי המשטרה באזור שער שכם והועבר להמשך חקירה.

במשטרה מסרו כי הם, "פועלים כל העת במרחבי הרשת לאיתור וטיפול בחשודים בביצוע מעשי הסתה לאלימות וטרור. בהתאם למדיניות מפקד מחוז ירושלים, כלל יחידות המחוז מוכוונות לטיפול נחוש ובלתי מתפשר הכולל ניטור, חקירה, טיפול ואיתור חשודים בביצוע עבירות שונות ומגוונות, תוך הפצתם ברשתות החברתיות. נמשיך להיאבק בהסתה וקריאה לאלימות במרחב הציבורי, במרחבי הרשת החברתית ובכל מקום אחר":.