ברקע גל הטרור: מערכת הביטחון בכוננות שיא

מקומות רבים ברחבי הארץ תוגברו בכוחות מחשש לפיגועים נוספים, זאת לקראת תפילות יום השישי של המוסלמים ופתיחת חודש הרמאדן | "אם ראש חולייה מחליט לעשות פיגוע, הוא יעשה אותו". שר הביטחון חתם על צו קריאה חריג לשירות מילואים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/04/22 07:49 כט באדר ב'

ברקע גל הטרור: מערכת הביטחון בכוננות שיא
מעצר חשודים, צילום: דובר צה"ל

שבוע מדמם עבר על ישראל, כאשר שבעה בני אדם נרצחו בפיגועי טרור ברחובות הערים מאז תחילתו. כזכור, רק לפני שבוע וחצי נרצחו ארבעה בני אדם בפיגוע משולב בבאר שבע, בידי מחבל תושב הנגב. לקראת תפילות יום השישי של המוסלמים בהר הבית ופתיחת חודש הרמאדן, מערכת הביטחון נמצאת היום (ו') בכוננות שיא ומקומות רבים תוגברו מחשש לאירועים נוספים. 

שר הביטחון בני גנץ חתם הבוקר על צו קריאה חריג לשירות מילואים בהתנדבות של 300 חיילי מג"ב (3 פלוגות) לצורך תגבור הכוחות במסגרת מבצע "שובר הגלים", זאת לבקשת משטרת ישראל. הצו החריג יהיה בתוקף למשך חודש.

הר הבית

הר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

כבר אתמול הודיעו ראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון פנים, עמר בר-לב על תוספת ענק לתקציב של משטרת ישראל בסך הכולל של 181 מיליון שקלים, כאשר התקציב יושקע בהתעצמות המשטרה, בגיוס לוחמים ובהקמת חטיבת מג"ב על בסיס כוחות מילואים ויכלול בין היתר: גיוס 200 לוחמי קבע למשמר הגבול. 6,500 אפודים קרמיים, 4,000 קסדות ו-40 אופנועים. הצטיידות עבור 10 פלוגות מג"ב במילואים.

(מעצר חשודים מוקדם יותר השבוע)

 

למרות ההיערכות, נראה כי לא תמיד מערכת הביטחון ערוכה. אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, העניק ראיון לגלי צה"ל ושם אמר כי "מצב הרוח של הצעירים הוא שקובע את שכיחות המהומות והפיגועים. אנחנו במשטרה רק מגיבים, אם ראש חולייה מחליט לעשות פיגוע, הוא יעשה אותו".