סמוטריץ' הודה בציניות לאיילת שקד | מתן כהנא: "ציוץ מתועב"

השר לשירותי דת הגיב לדבריו של יו"ר הציונות הדתית ואמר, "הטרור נגד יהודים לא התחיל לפני 9 חודשים. הטענות האלה הן שפל ערכי וניצול ציני של האבל הכבד" | סמוטריץ' השיב: "לא להגיע להלוויות הנרצחים זה שפל מוסרי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/04/22 13:07 כט באדר ב'

סמוטריץ' הודה בציניות לאיילת שקד | מתן כהנא: "ציוץ מתועב"
צילום: דוברות הכנסת

שבוע קשה עבר על ישראל, עם שני פיגועי טרור קטלניים במרכז הארץ שגבו את חייהם של שבעה בני אדם, אשר מצטרפים לפיגוע הקטלני בבאר שבע בשבוע שעבר, כאשר מחבל תושב הנגב רצח ארבעה בני אדם במסע ציד במרכז המסחרי. 

מיד לאחר הפיגוע בבני ברק ביום שלישי האחרון, הזדרזו הפוליטיקאים למודי הניסיון להגיב על האירוע הקטלני, וגם ניצלו את ההזדמנות להטחת האשמות בממשלה ובעומד בראשה. גם יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', התייחס היום (ו') לאירועים ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב, ברוח האחד באפריל, כי גם, "בסוף שבוע הדמים הקשה הזה צריך לזכור ולהודות לאיילת שקד  וליתר חבריה בימינה שלפחות מנעו בחירות חמישיות כשהקימו ממשלת שמאל עם תומכי טרור... נ.ב. שקר כמובן". 

השר לשירותי דת, מתן כהנא, שיתף את דבריו של סמוטריץ', וכתב כי מדובר בציוץ מתועב. "הטרור נגד יהודים לא התחיל לפני 9 חודשים. הטענות האלה הן שפל ערכי וניצול ציני של האבל הכבד. נלחמנו בטרור בעבר, ונמשיך להילחם בו בעתיד".

חבר נוסף מימינה הצטרף לביקורת, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב הסביר ניר אורבך מדוע חבר הכנסת סמוטריץ', המכהן כיו"ר מפלגת הציונות הדתית, לעולם לא יהיה מנהיג הציונות הדתית. "אם צריך הוכחה למה לעולם לא תהיה מנהיג הציונות הדתית זה הציוץ העלוב הזה שכל מטרתו בשבוע הקשה הזה היא להרבות ריב ומדון בעם ישראל". 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ' משיב: "לא להגיע להלוויות הנרצחים זה שפל מוסרי"

יו"ר הציונות הדתית לא נותר אדיש לביקורת שהוטחה נגדו ובעוד ציוץ ברשת החברתית השיב לדבריו של השר כהנא. "לשרוף אולפנים ולשקר ביודעין לבוחרים זהו שפל מוסרי. ‏להקים ממשלה עם השמאל הקיצוני והתנועה האיסלאמית שהזהרת רק חודש קודם מחיבור איתם זהו שפל ערכי. ‏לראות איך מרגע הקמת הממשלה האלימות בקרב ערביי ישראל זוקפת קומה ואנו ניצבים בפני גל טרור של ערבים ישראלים שלא היה כמותו ולהתבצר בלשכות המפוארות ואפילו לא להגיע להלוויות הנרצחים זה שפל מוסרי וערכי וזה מעשה מתועב. ‏למחות על כך זו חובה מוסרית וערכית".