נחנך הגן הראשון מתוכנית "שוויון מגדרי"

פרוייקט חדש: הפיילוט יצא לדרך, בו יחנכו 77 גנים חדשים שיתמקדו בשוויון מגדרי: "ביחד פיתחנו תכנית לימודים שתמנע הסללה של בנות ובנים ופשוט תאפשר לכל אחד להתפתח לאן שהוא רוצה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 31/03/22 22:00 כח באדר ב'

נחנך הגן הראשון מתוכנית "שוויון מגדרי"
מרב כהן , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שבמשרד החינוך והמשרד לשוויון חברתי, הודיעו כי יוצאים בפיילוט חדשני ב-77 גני ילדים ברחבי הארץ, לקידום שוויון מגדרי ולהטמעה של חשיבה מגדרית מגיל מוקדם, בו מתחילות להתעצב תפיסות, אמונות וסטריאוטיפים. היום התוכנית יצאה לדרך עם חניכת "גן לילי".

השרה מירב כהן צייצה מהאירוע: "שרת החינוך ואני הגענו היום ל"גן לילי" לחנוך פרויקט משותף שלנו: תכנית לשוויון מגדרי כבר מגילאי הגן. ביחד פיתחנו תכנית לימודים שתמנע הסללה של בנות ובנים ופשוט תאפשר לכל אחד להתפתח לאן שהוא רוצה, ובעיקר להעז. זה בא לידי ביטוי בבחירת החוגים, הספרים ואפילו בעיצוב. היה מרגש".

התוכנית תתמקד בהגברת מודעות הצוותים החינוכיים למרחבי הגן ועיצובם כולל התייחסות לדימויים ולדמויות המוצגות במרחב, כך שיאפשרו הרחבת אפשרויות וחלומות לעתיד לבנות ולבנים כאחד. בספריית הגן יהיו ספרים בהם מוצגים מודלים של ילדים וילדות החוצות תפיסות המגדריות, לרבות טיפוח מנהיגים ומנהיגות כבר מגיל צעיר ופיתוח מודעות לחשיבות של השוויונית בשפה. 

לצד זאת, ייהנו הילדים מהזדמנויות שיאפשרו להם לקבל החלטות ללא כל מאפיין סטראוטיפי. כך למשל, התוכנית תציע לילדים להתנסות במשחקים שעד כה שויכו רק עבור מגדר מסוים כמו פינות בישול בשביל הבנים וארגז החול לבנות. בנוסף, יוצג לילדים מבנה משפחה מודרני המורכב ממשפחות חד מיניות, חד הורית או משפחה שבנויה מאם או אב חד הורי, הגננות יטפחו מנהיגים ומנהיגות כבר מגיל צעיר על ידי הטמעה של שפה מגדרית שוויונית, יקפידו להקרין לילדים סרטים  שמציגים גיבור וגיבורה ראשיים באותה מידה  ועוד.