השינוי הדרמטי ברכבות לירושלים יצא לדרך

היסטוריה: מהיום יוכלו תושבות ותושבי מודיעין-מכבים-רעות והסביבה להגיע לירושלים בקו רכבת חדש, והחל ממחר הקו בין ירושלים להרצליה יפעל גם בימי שישי | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/22 14:53 כח באדר ב'

השינוי הדרמטי ברכבות לירושלים יצא לדרך
נסיעת הבכורה של הרכבת, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, וראש עיריית ירושלים משה ליאון וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, חנכו הבוקר את נסיעת הבכורה של הרכבת החשמלית, מתחנת נבון שבירושלים לתחנת מודיעין מרכז.

החל מהיום: רכבת מהירה ממודיעין לירושלים 

מעתה, יגיעו תושבי מודיעין-מכבים-רעות והסביבה מתחנת פאתי מודיעין לירושלים בתוך כ-22 דקות בלבד. קו הרכבת יפעל בכל ימות השבוע, כולל בימי שישי ובמוצאי שבת. בשלב הראשון הרכבת תפעל בתדירות של נסיעה אחת לשעה לכל כיוון ובהמשך, התדירות תגדל לשתי נסיעות בכל שעה לכל כיוון. 

הפעלת הקו התאפשרה עם השלמת עבודות הרכבת על פרויקט "קשת מודיעין", המחבר את העיר מודיעין למסילת הקו המהיר לירושלים. העבודות כללו הקמת מסילה כפולה ומחושמלת באורך 5.2 קילומטרים, שלושה גשרים ומנהרה באורך של כ-650 מטרים.

במסגרת הפרויקט, תחנת פאתי מודיעין שודרגה והורחבה. השדרוג כלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה, הקמת חניון חדש עם כ-700 מקומות חניה לרכב פרטי בצמוד למרכז עינב, והקמת גשר הולכות והולכי רגל המחבר את החניון לתחנת הרכבת, הכולל מעליות לנגישות מלאה.

שינוי דרמטי בתנועת הרכבות מתל אביב לירושלים

ממחר (ו'), משרד התחבורה ורכבת ישראל משפרים גם את שירות הרכבות בין ירושלים, תל-אביב והרצליה. קו הרכבת החשמלית בין ירושלים להרצליה יפעל מעתה בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון. במקביל, יורחב השירות גם בקווי הרכבת בין מודיעין לתל אביב ויעדים נוספים, ושעות הפעילות בהם יוארכו עד קרוב לחצות. קו מודיעין תל אביב יופעל גם בימי שישי ומוצאי שבת.