השר נחמן שי: "אנשים רעבים פונים לטרור"

שר התפוצות התייחס לפיגועי הטרור הקטלניים האחרונים, ואמר כי העובדה ש-20 אלף פלשתינים יעבדו השבוע בתוך ישראל לא מפחידה אותו, "הם עוברים בדיקות קפדניות". עוד הוא אמר: "צריך להשהות את ההקלות לכמה ימים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/03/22 08:38 כז באדר ב'

השר נחמן שי: "אנשים רעבים פונים לטרור"
נחמן שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התפוצות נחמן שי התייחס הבוקר (ד') לשורת הפיגועים האחרונה ולפיגוע הרצחני שביצע אמש בבני ברק המחבל דיא חמארשה מהכפר יעבד שבשומרון. בפיגוע נרצחו חמישה בני אדם ושמות שלושה מהם הותרו לפרסום: רס"ם אמיר ח'ורי, יעקב שלום והרב אבישי דוד יחזקאל.

השר שי אמר בגל"צ: "יכול להיות שהפיגועים יעודדו מחבלים מעזה לפעול, לא יודע אם חמאס ינסה לנצל את המומנטום ולפגוע בישראל. עם זאת, העובדה ש-20 אלף פלשתינים יעבדו השבוע בתוך ישראל לא מפחידה אותי, הם עוברים בדיקות קפדניות".

בהמשך אמר שר התפוצות כי צריך להשהות את ההקלות לכמה ימים ולשקול אותן מחדש, וכי צריך לסייע לפלשתינים לצד הפעולות הביטחוניות. "אנשים רעבים פונים לטרור - ללא אוכל ומים, הם ישבשו את חיינו", אמר נחמן שי.

בנט: "בכל כמה שנים מדינת ישראל מתמודדת עם גל טרור"

ראש הממשלה נפתלי בנט, פרסם אמש (ג') התייחסות מצולמת לפיגוע בבני ברק ואמר כי "בכל כמה שנים מדינת ישראל מתמודדת עם גל טרור. אחרי תקופה של שקט ישנה התפרצות אלימה של אלה המנסים לכלותינו, אלה שרוצים לפגוע בנו בכל מחיר, שהשנאה שלהם ליהודים, למדינת ישראל, מעבירה אותם על דעתם. אלה שמוכנים למות - ובלבד שאנחנו לא נחיה בשלווה".

"בימים אלה אנחנו מתמודדים עם גל טרור חדש. מה שראינו לפני פחות משנה, בשומר החומות - הטרור והאלימות, מתוך ישראל ובתוך ישראל, היה סנונית ראשונה".

בנט אמר כי מדובר באתגר גדול לצה"ל, לשב"כ ולמשטרת ישראל. "אתגר מורכב שמחייב את מערכות הביטחון להיות יצירתיות ולהתאים את עצמנו לאיום החדש. לקרוא סימנים מעידים אצל אנשים בודדים, לפעמים אפילו בלי שיוך ארגוני, ולשלוט היטב בשטח כדי לסכל את הטרור עוד לפני שהוא קורה. כוחות הביטחון של מדינת ישראל הם הטובים בעולם, הם ערוכים להתמודד עם המשימה, וכמו בגלים הקודמים גם הפעם אנחנו ננצח".

לסיום אמר בנט: "אנחנו בפתחה של תקופה מאתגרת. אנחנו למודי טרור, מראשיתה של הציונות. הם לא שברו אותנו אז והם לא ישברו אותנו היום. סוד קיומנו זה הערבות ההדדית בינינו, הנחישות שלנו לשמור על הבית שבנינו - בכל מחיר. גם הפעם אנחנו ננצח".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן