פיגוע ירי בבני ברק התגובות וההאשמות: "די לממשלת הדמים"

חמישה בני אדם נרצחו באירוע ירי קשה בעיר במרכז הארץ והפוליטיקאים מגיבים: "הכתובת על הקיר רשומה על שמם של שר הבט"פ עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי, בעלי האחריות הכי כושלים בתולדות מדינת ישראל" | בנט: "נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/03/22 20:59 כו באדר ב'

התגובות וההאשמות: "די לממשלת הדמים"
זירת הפיגוע בבני ברק, צילום: איחוד הצלה

שוב ערב קשה ברחובות ישראל: חמישה בני אדם נרצחו לפני זמן קצר (ג') בבני ברק, כאשר רוכב אופנוע פתח בירי לעבר אזור הומה אדם בעיר. חובש איחוד הצלה, זאבי פישמן, סיפר על המראות במקום: "עצרתי להעניק סיוע לנפגע אנוש שלאחר מכן פונה לבית החולים". 

למודי ניסיון מהאירועים הקודמים, במערכת הפוליטית הזדרזו להגיב לפיגוע הקטלני. יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "האויב מזהה חולשה, דם יהודי הפך הפקר - די לממשלת הדמים. גל הטרור הזה מזכיר את ימי אוסלו המדממים והכתובת על הקיר רשומה על שמם של שר הבט"פ עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי, בעלי האחריות הכי כושלים בתולדות מדינת ישראל. כאשר ממשלת ישראל מתרפסת, לא מושלת ומשדרת חולשה, התוצאה בשטח: פיגועים וטרור רצחני. העם דורש נקמה עכשיו!".

זירת הפיגוע בבני ברק

זירת הפיגוע בבני ברק צילום: איחוד הצלה

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר סיעת הליכוד בעיר מסר: "השבוע העליתי לסדר היום של מועצת העיר בני ברק את חוסר המשילות וההרתעה והחששות של תושבי העיר מכך, ואכן הגרוע מכל אירע. ממשלת בנט-עבאס הכושלת נושאת באחריות ישירה לדם שנשפך ברחובות בני ברק".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ’: ימים קשים לעם ישראל. אני מבקש לחבק את משפחות הנרצחים, הפצועים ואת אזרחי ישראל כולם. קורא לכל אחד ואחת לשאת תפילה לשלומם של הפצועים ולימים שקטים. מובטח לנו כי נצח ישראל לא ישקר ויחד נצא מהתקופה הנוראית הזו לימים טובים יותר לעם ישראל". 

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר כי מדובר ערב עצוב וקשה מאוד. "ישראל בעיצומו של גל טרור מסוכן שלא ראינו שנים רבות. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח. חייבים לפעול בנחישות כדי להחזיר לאזרחי ישראל את השקט והביטחון". 

ח"כ, תא"ל (במיל') מירי רגב, הליכוד: "פיגוע רודף פיגוע, שבוע קשה עם אחד עשר נרצחים כתוצאה מפיגועי טרור מזעזעים ואכזריים במרכזי הערים. מציאות שמזכירה את ימי אוסלו הקשים. 
אני מבקשת להביע את תנחומיי למשפחות הנרצחים ומתפללת לרפואתם של הפצועים. חייבים להחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל ולפעול ביד קשה כנגד הטרור". 

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין: "עוד ערב קשה. אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. מול הטרור יש לפעול בעוצמה גדולה ובנחישות. לאזרחי ישראל מגיע ללכת בביטחון ברחובות".

חה"כ שמחה רוטמן: "הידיעה על פיגועי הירי הרצחניים בבני ברק וברמת גן תפסה אותי בעצרת הזיכרון למסע ההרג הנורא בבאר שבע. פיגוע רודף פיגוע ואזרחי ישראל מופקרים לגורלם. מדינת ישראל זקוקה להנהגה שיודעת מה היא עושה. זו לא ההנהגה הנוכחית". 

מאוחר יותר, מסר ראש הממשלה נפתלי בנט תגובה רשמית: "ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני.  ליבי עם המשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן, ואני מתפלל לשלום הפצועים. כוחות הביטחון פועלים. נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל. הם לא יזיזו אותנו מכאן. אנחנו ננצח".

שר הביטחון, בני גנץ הגיב גם הוא: "‏ערב קשה מאוד. משתתף בצער המשפחות. עברנו תקופות קשות כעם וכמדינה אל מול גלי טרור- ותמיד ניצחנו בנחישות ובעוצמה וכך יהיה גם הפעם. מערכת הביטחון כולה - צה"ל, השב"כ והמשטרה - תפעל בכל האמצעים כדי להחזיר את הביטחון לרחובות ישראל ואת תחושת הביטחון לאזרחים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן