טרור בערי ישראל: 5 נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק

שלושה פיגועים קשים בארץ בתוך שבוע בלבד. מחבל שהגיע לעיר פצח במסע ציד והרג חמישה בני אדם בכמה זירות שונות. כוחות הביטחון סורקים את המקום כדי לשלול הימצאות של מחבל נוסף | בנט קיים הערכת מצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 20:14 כו באדר ב'

טרור בערי ישראל: 5 נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יומיים אחרי הפיגוע הקשה בחדרה שגבה את חייהם של שני חיילי מג"ב, הטרור שוב מרים את ראשו. חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בעיר בני ברק. יש לציין כי היה קיים בלבול רב במקום, ומוקדם יותר הניחו כי מדובר בשני פיגועים שונים. 

עם חלוף הזמן מהאירוע, התברר מסע הציד של המחבל. תחילה, ברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי הוא פתח בירי מרובה M-16 ופגע בנהג רכב. לאחר מכן, ירה לעבר חנות בבני ברק והרג שני בני אדם. משם המשיך וירה לעבר עובר אורח, ועבר לרמת גן, שם ירה גם בשוטר ונורה למוות. מחבל נוסף נעצר במקום. על פי דוברות המשטרה, הכוחות סרקו את המקום כדי לשלול הימצאות של מחבל נוסף. 

זאבי פישמן חובש איחוד הצלה מסר: "הענקנו סיוע לנפגע מירי שפונה לבית החולים במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן - היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה". שר הביטחון בני גנץ מקיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מתפ"ש, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וראש אגף המבצעים. גם ראש הממשלה נפתלי בנט נמצא בהתייעצות של גורמי הביטחון. 

זירת הפיגוע בבני ברק

זירת הפיגוע בבני ברק צילום: איחוד הצלה

זירת הפיגוע בבני ברק

זירת הפיגוע בבני ברק צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית. בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בבני ברק וברמת גן. כמו כן, נידון המשך הצעדים המבצעיים המיידים שיינקטו ע"י כוחות הביטחון. מחר (ד') יכנס בנט את הקבינט המדיני-ביטחוני בשעות אחר הצהריים.

עמותת ער"ן: "בהלה שמזכירה את ימי שומר החומות"

עמותת ער"ן, עזרה ראשונה נפשית, מדווחת הערב כי מאז הפיגוע בבאר שבע, נרשמה עלייה מטרידה בפניות המסווגות על ידי העמותה כפניות חרדה. מאז הפיגוע בבני ברק מתמודדים מתנדבי העמותה על עומסים חריגים במענה הטלפוני, ציבור גדול שמשתף בחששות לצאת מהבית נוכח המצב, ועל הצפת פניות באינסטגרם, בפייסבוק ובאתר האינטרנט, בעיקר מצד בני נוער מפוחדים. בער"ן קוראים לכל מי שחש צורך לא להסס לפנות לקבלת עזרה בטלפון 1201 או בצ’אט באתר ער"ן. 

כזכור, רק בשבוע שעבר נהרגו ארבעה בני אדם בפיגוע קשה שאירע בבירת הנגב, כאשר המחבל, תושב חורה בנגב רצח אישה בתחנת דלק ברחוב דר חברון בעיר, המשיך במכונית לעבר המרכז המסחרי, דרס למוות רוכב אופניים, התקדם לעבר החנויות ודקר עוד שלוש נשים שאחת מהן מתה מפצעיה.