בכירים לשעבר במערכת הביטחון: "גיס חמישי ינסה לפגוע במאמץ המלחמתי"

בכירים לשעבר במערכת הביטחון מתריעים בכנס של תנועת "אם תרצו": "המשטרה איבדה את ההרתעה, עימות נוסף עשוי להוביל למלחמת אזרחים". הפתרון: "להקים את המשרד להגנת המולדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 19:12 כו באדר ב'

בכירים לשעבר במערכת הביטחון: "גיס חמישי ינסה לפגוע במאמץ המלחמתי"
יואב גלנט, צילום: תנועת אם תרצו

שבוע לאחר רפף פיגועי הטרור בערי ישראל: שורת בכירים לשעבר במערכת הביטחון השתתפו היום (ג') בכנס "שומרים על החומות" אותו יזמו חבר הכנסת מהליכוד האלוף במיל.יואב גלנט ותנועת אם תרצו, אשר התקיים במלון קרלטון בתל אביב. 

ח"כ גלנט התריע מפני "הצטרפות במלחמה הבאה של 'גיס חמישי' הנשען על רבדים מוסתים באוכלוסיה הערבית, שתכלול פגיעה בתשתיות, ניסיונות חדירה לבסיסים ואירועי שוד וביזה", והוסיף כי יש "להקים את המשרד להגנת המולדת, לצאת למבצע חומת מגן לאיסוף הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי ולחוקק עונשי מינימום".

ניצב בדימוס אורי בר לב, לשעבר מפקד מחוז דרום במשטרה אמר: "ההרתעה של המשטרה לא קיימת, מדינת ישראל לא מוכנה למלחמה הבאה. העונשים שניתנו לפורעי שומר החומות הם תקלה, חייבים לחוקק עונשי מינימום".

בר לב סבור כי האירועים הקשים בחודש מאי האחרון, במהלך מבצע שומר החומות הם רק ההתחלה."הכאוס הגדול עוד לפנינו. אף אחד לא מעז לומר היום בפומבי שצריך לירות במצב חירום במי שימנעו מכוחות צה"ל לעבור בואדי ערה באמצעות חסימת כבישים".

עוזי דיין

עוזי דיין צילום: תנועת אם תרצו

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר לשעבר רח"ט מחקר באמ"ן הזהיר: "לאיראנים יש מספיק חומר מועשר כדי לייצר בחודש הקרוב חומר נפץ עבור פצצת אטום". קופרווסר הסביר כי "אירע שינוי מהותי בחברה הערבית. ארגוני הטרור מצפים מערביי ישראל לקחת חלק במאבק האלים".

אלוף במיל. וח"כ לשעבר עוזי דיין אמר: "עימות נוסף עשוי להוביל למלחמת אזרחים שבסופה תהיה נכבה נוספת. לא מוכן שלא יאפשרו לי לעבור בואדי ערה כדי להגיע לביקור אצל אימי, אם זה יהיה המצב אפילו אנשים כמוני יגיעו לשם כדי לפתוח את הצירים".

האלוף במיל. יצחק ג'רי גרשון, יו"ר רשות שדות התעופה, אמר: "נדרשת חקיקה אגרסיבית הרבה יותר באשר לשימוש בנשק. יש להשיב את החוק והסדר לערי ישראל".