ברקע גל הטרור: פאניקה בגן ילדים בשכונת הר חומה בירושלים

גל הטרור של הימים האחרונים לא פוסח על הרשתות החברתיות ומוציא מאנשים גילויי חרדה ופאניקה מיותרים. מקרה אחד בגן ילדים בשכונת הר חומה מדגיש את החשיבות בקבלת המידע מגורמי המקצוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 17:59 כו באדר ב'

ברקע גל הטרור: פאניקה בגן ילדים בשכונת הר חומה בירושלים
גן ילדים. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

פאניקה מיותרת: רצף הפיגועים שהחלו לפני חודש וחצי והגיעו לשיאם עם האירועים הקשים בבאר שבע וחדרה גורם לערנות יתר ואף לגילויי חרדה בקרב הציבור בישראל, כאשר כל מאורע חריג מלהיט את הרוחות ובעל פוטנציאל נפיץ.

כך למשל אירע בירושלים, כאשר לפני מספר ימים הגיעה בקרית תברואה של משרד החינוך אל אחד מגני הילדים בשכונת הר חומה על מנת לערוך ביקורת ולוודא את איכות האוכל ורמת הניקיון בגן. האישה, שעטתה על עצמה חיג'אב, הציגה תעודה המאשרת את היותה עובדת של משרד החינוך.

עקב קשיי שפה, לא הבינה הגננת מה מטרת הביקור, וביקשה ממנה להמתין עד שסייר הביטחון יגיע ויאשר את כניסתה. אולם עד שזה הגיע, האישה כבר הלכה והותירה את הגננת המבולבלת בדאגה עמוקה שמא מדובר היה בניסיון לפגוע בביטחונם של ילדי הגן. השמועה על האירוע החריג התפשטה במהירות ברשתות החברתיות והכניסה לפאניקה הורים רבים. המידע הגיע גם אל מחלקת הביטחון של עיריית ירושלים, שמיהרה לערוך בדיקה בנושא.

יש להקפיד על מידע רק מגורמי מקצוע

בהודעה שיצאה מטעמו של קב"ט שכונות גילה והר חומה בירושלים, נמסר כי "לאחר בירורים, מדובר בבקרית תברואה של משרד החינוך שמוודאת את איכות האוכל והניקיון בגן. הפרטים שלה אומתו וזוהו לאחר ששבה לגן. האישה קיבלה ממנהליה הוראה לעבור לעשות ביקורת למוסד נוסף ולכן לא נשארה להמתין לסייר הביטחון. ההודעות שעוברות כרגע ברשתות הן שגויות, טועות ומטעות. יש להקפיד על קבלת מידע רק מגורמי מקצוע". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן