צפו גל טרור: כך תקבלו רישיון לנשק

בעקבות שני הפיגועים הקשים בהם נרצחו שישה ישראלים, אזרחים רבים בודקים אפשרות לרכישת אקדח להגנה עצמית | מי יכול להוציא רישיון לנשק, כמה זה עולה ומה כולל התהליך? כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 10:35 כה באדר ב'

גל טרור: כך תקבלו רישיון לנשק
אקדח, צילום: shutterstock

בחודש האחרון גל טרור שוטף את הרחובות, שישה ישראלים נרצחו בתוך שבוע, ארבעה בבאר שבע ושניים אתמול בחדרה. בעקבות הטרור שמגיע גם לערים שאינן ביהודה ושומרון ישראלים רבים מתעניינים בהוצאת רישיון לאקדח, כך תעשו את זה נכון.

כך תוציאו רישיון לאקדח בקלות

כאשר ניגשים להוציא רישיון לאקדח, יש להצטייד במספר טפסים: הצהרת בריאות חתומה על ידי רופא משפחה, צילום תעודת זהות וספח, אישור על מהלך שירות צבאי או אישור שירות לאומי או אזרחי או פטור משירות. בנוסף, רק מי שיש לו שליטה בסיסית בשפה העברית יוכל לקבל את הרישיון.

את הטפסים מצרפים לטופס מקוון באתר משרד הרישוי, לאחר קליטת הבקשה במערכת ועד שישה ימי עסקים, מקבלים מסרון המודיע על הטיפול בבקשתכם. ובהמשך מקבלים מסרון עם קישור לזימון תור לראיון אישי בלשכת רישוי. 

במידה ועברתם את הריאיון האישי והטפסים הוכיחו כי אתם זכאים, תקבלו 'אישור מותנה', בנוסף, בשלב זה תצטרכו לשלם אגרה שעומדת היום על 62 שקלים לשנה. נציין כי חיילי מילואים זכאים להנחה של 50% מסך אגרת הרישיון, בהצגת תעודה המקנה להם זכאות להנחה. לאחר תשלום האגרה, יש לגשת למטווח מורשה עם אישור התשלום, העתק הצהרת הבריאות והאישור המותנה, ולבצע הכשרה שימו לב שעליכם לבצע את ההכשרה על כלי הזהה לכלי הירייה שמבקשים לרכוש. במידה ותרכשו את האקדח מאדם פרטי,  לצורך העברת בעלות, יש לקבוע תור בלשכת רישוי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן