חוק לשלילת אזרחות ממחבלים ישראלים: שקד וסטרוק משתפות פעולה

הצעד מגיע לאחר הפיגוע הרצחני בבאר שבע ופיגועי הדקירה באיזור ירושלים. החוק צפוי לעורר מתיחות בקואליציה, אך שרת הפנים נחושה להעבירו | שרת הפנים שקד: "אין פשרות במלחמה בטרור", סטרוק: "חייבים לחוקק חוק ישראלי שיבהיר למחבלים שישראל לא תושיט את הלחי השנייה לטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/22 08:17 כב באדר ב'

חוק לשלילת אזרחות ממחבלים ישראלים: שקד וסטרוק משתפות פעולה
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הפיגוע בבאר שבע, ל"ישראל היום" נודע כי שרת הפנים איילת שקד, מקדמת את חוק שלילת האזרחות ממחבלים בעלי אזרחות ישראלית. החוק מתבסס על הצעה שהעלו בשעתם חברי הכנסת אבי דיכטר ואורית סטרוק.

שקד תכננה להעביר את החוק כבר לפני חודשים רבים, כפי שהתחייבה בראיון שהעניקה ל"ישראל היום", בתחילת כהונתה. על פי החוק, אזרח ישראלי שלקח חלק בפעולה חבלנית עוינת ואשר מקבל קצבת תמיכה מהרשות הפלשתינית, יאבד את אזרחותו הישראלית.

החוק נועד לחסום מהרשות הפלשתינית את האפשרות לשלם משכורות טרור לאזרחים ישראליים שמבצעים פיגועים. כזכור, מרבית פיגועי הדקירה בשבועות האחרונים היו של בעלי תעודת זהות ישראלית. החוק צפוי לעורר מתיחות בתוך הקואליציה, אך שקד נחושה להעביר אותו ואף התחייבה על כך בנאום בכנסת בעבר.

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה כי ״אין פשרות במלחמה בטרור. תזכיר החוק לביטול אזרחות ותושבות של רוצחים הוא התשובה ההולמת לפיגוע הנורא השבוע בבאר שבע. רוצחים ופעילי טרור נתעבים שמבצעים פיגועים כנגד יהודים, לא צריכים לקבל פרסים. מי שהפנה עורף למדינת ישראל ומקבל מימון מהרשות הפלשתינית אינו ראוי להיות חלק ממנה. בכוונתי לקדם את החוק החשוב הזה לביטחון מדינת ישראל״.

ח״כ אורית סטרוק, מיוזמות החוק, אמרה כי ״אל מול גל הטרור של ערבים אזרחי ישראל - זה הצעד המתבקש. אסור לשכוח: כל מחבל שיוצא לבצע פיגוע - מחזיק בכיסו צ'ק פתוח מאבו מאזן, המבטיח לשלם לו לפי מספר הקורבנות בהם יפגע. לפי החוק הפלשתיני האכזרי והאנטישמי הזה, מחבלים תושבי ישראל מקבלים יותר. אל מול החוק הפלשתיני הזה חייבים לחוקק חוק ישראלי שיבהיר למחבלים שישראל לא תושיט את הלחי השנייה לטרור. אני שמחה ששרת הפנים עומדת בדיבורה ומקדמת את החוק כפי שהבטיחה. על הצעת החוק הפרטית של אבי דיכטר ושלי חתמו ח"כים בכירים כמעט מכל סיעות הקואליציה, עד וכולל עומר בר לב. אני מצפה מכולם לתמוך בחוק החשוב הזה ולקדם אותו מיד בתחילת כנס הקיץ של הכנסת״