מלחמה באירופה

בנט שוחח עם פוטין: "הנשיא הביע תנחומים על הפיגוע שגבה חיי אדם"

ראש הממשלה שוחח שוב עם נשיא רוסיה בנוגע למלחמה באוקראינה. בהודעה של הקרמלין נכתב כי בנט הציג כמה רעיונות להמשך הדרך | בנוסף, הודעת הקרמלין התייחסה לפיגוע בבאר שבע: "הנשיא הביע תנחומים על הפיגוע, שגבה חיי אדם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/03/22 18:59 כ באדר ב'

בנט שוחח עם פוטין: "הנשיא הביע תנחומים על הפיגוע שגבה חיי אדם"
פוטין, צילום: shutterstock

לאחר מספר שיחות שקיימו מנהיגי ישראל ורוסיה, הקרמלין הודיע כי ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (ד') פעם נוספת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנוגע למלחמה באוקראינה. בהודעה ממקום מושבו של פוטין נמסר, כי ראש הממשלה הישראלי הציג כמה רעיונות להמשך הדרך. "בנט שיתף את הערכותיו לגבי המצב באוקראינה, בהתחשב בשיחותיו עם מנהיגים של מדינות נוספות".

פוטין הציג לבנט את הערכותיו לגבי המשא ומתן אם אוקראינה, ולגבי ה"מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה, בו פתח לפני חודש ימים, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA.

אתמול רצח מחבל בדואי מחורה ארבעה יהודים בבאר שבע, ועל פי הודעת הקרמלין פוטין ביקש לשלוח תנחומים על הפיגוע הקשה: "הנשיא הביע תנחומים על הפיגוע, שגבה חיי אדם. הוסכם להמשיך בדיאלוג".

השיחה הקודמת בין השניים התקיימה ביום ראשון שעבר. ראש הממשלה יצא באמצע ישיבת הממשלה ושוחח עם הנשיא הרוסי במשך כשעה וחצי. השניים דיברו על המאמצים להפסקת האש בין רוסיה ואוקראינה, וכן על הסיוע ההומניטארי של ישראל לאזור. לאחר השיחה בנט שוחח גם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

יועצו הקרוב של פוטין עוזב את רוסיה על רקע המלחמה 

אנטולי צ'ובאיס, מבכירי המשק הרוסי בשלושים ואחת השנים האחרונות, שהוביל רפורמות משמעותיות בכלכלה הרוסית לאחר התפרקות ברית המועצות ומי שנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עזב את תפקידו כיועץ בכיר לנשיא ואת רוסיה עצמה על רקע התנגדותו למלחמה.

צ'ובאיס הוא למעשה הפקיד הבכיר ביותר עד כה שגילה התנגדות ואופוזיציה פנימית למהלכיו של הנשיא פוטין באוקראינה. בשל התנגדותו הפומבית לפלישה הרוסית לאוקראינה, החליט צ'ובאיס לעזוב את רוסיה.