המפכ"ל שבתאי נגד הממשלה: "זועקים למשאבים וכוח אדם למעלה משנה"

יממה אחרי הפיגוע הקשה בבאר שבע, מפכ"ל המשטרה התייחס לביקורת על הגעת הכוחות למקום: "לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, זה זמן תגובה מהיר", ועל הסערה סביב החרמת נשקי האזרחים שחיסלו את המחבל: "נבחן את התנהלות המשטרה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/03/22 15:47 כ באדר ב'

המפכ"ל שבתאי נגד הממשלה: "זועקים למשאבים וכוח אדם למעלה משנה"
קובי שבתאי, צילום: Meir Vaknin/Flash90

שעות אחרי הפיגוע הקטלני בבאר שבע בו נהרגו ארבעה אנשים, הגיע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לזירה וחטף צעקות וקריאות מישראלים שהיו במקום. באירוע שהתקיים היום (ד') במכללה הלאומית לשוטרים במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר לב ופרקליט המדינה עמית אייסמן, התייחס שבתאי לאירועי היממה האחרונה. 

"אני רוצה לפתוח בתנחומים למשפחות הנרצחים מהפיגוע הקשה אתמול בבאר שבע ולשלוח מכאן החלמה מהירה לפצועים", פתח המפכ"ל, "בין הנרצחות גם לורה יצחק זיכרונה לברכה, אחותו של רס"ל אליאור סוויסה, שוטר סיור מבאר שבע שעשה דרכו למקום הפיגוע עד שהתבשר בנורא מכל. אתמול בערב שוחחתי איתו והדגשתי בפניו שאנחנו נעמוד לצידו ונסייע בכל דבר שרק אפשר". 

"לקח לשוטרים 4 דקות להגיע לזירה - זהו זמן תגובה מהיר"

בעקבות הפיגוע בבאר שבע, כלל יחידות משטרת ישראל העלו כוננות ודריכות בכל רחבי הארץ: "לא נהסס לפעול מול הטרור היכן שנידרש", הבהיר שבתאי וחשף כי, "מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים. זהו זמן תגובה מהיר. אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה".  

"לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות. הפריסה שלנו משתנה בהתאם לאיומים ולהתרעות, בהתאם למשימות הבלתי נגמרות, ובהתאם לצרכים הציבוריים שגדלים במקביל להרחבת הערים והיישובים. משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות. את זה אנו זועקים למעלה משנה בתקווה שיותר משאבים וכוח אדם יעמדו לרשותנו בעתיד הקרוב". 

"מסע ההרג אתמול הסתיים הודות לשני אזרחים אמיצים, שזיהו את המתרחש וחתרו למגע. אני מבקש בהזדמנות הזו לחזק אותם ולהודות להם על הפעילות הנחושה מול המחבל הנתעב. בפעילותם הצילו חיי אדם. בכל מה שקשור להתנהלות לאחר האירוע, אנו נבחן אותה במטרה למסד במשטרה נוהל לטיפול מהיר, רגיש ואפקטיבי באזרחים שסיכנו את חייהם וסיכלו טרור".
  
"שוטרי משטרת ישראל סיכלו מתחילת השנה עשרות פיגועי טרור. חלקם סוכלו מבעוד מועד, ולרוב ללא ידיעת הציבור, וחלקם סוכלו בעימות חזיתי מול מחבלים שלעיתים אף הצליחו לפגוע בשוטרים. אירוע כפי שחווינו אתמול חייב להיות זה שמזכיר לנו עד כמה חשובה הרעות והסולידריות החברתית. אסור לנו לתת לטרור את מבוקשו, אסור לנו לתת לו את היכולת להפחיד אותנו, לפלג אותנו ולתקוף האחד את השני. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות אין קץ מול כל גורם שיבקש לפגוע ולפגע באזרחי ישראל".